Berita Harian

N’zonzi tekad robek gawang De Gea

-

Madrid: Jika takdir menyebelah­i Steven N’zonzi, dia mungkin berdepan Cristiano Ronaldo dan Real Madrid dalam aksi Liga Juara-juara minggu lalu dan bukannya Manchester United awal pagi esok waktu Malaysia.

Bekas pemain tengah Stoke City dan Blackburn Rovers mengakui menyesal tidak menyempurn­akan kontrak perpindaha­n musim panas lalu untuk menyertai Paris Saint-germain (PSG) yang kini tewas 2-5 kepada juara bertahan Eropah itu.

Dilahirkan di utara Paris dan juga produk akademi remaja PSG, sudah pasti perpindaha­n ke Perancis mempunyai tarikan tersendiri terhadap pemain berusia 29 tahun itu.

“Saya orang Paris dan seperti orang Paris lainnya, seronok dapat bermain untuk pasukan kampung halaman. Ia pastinya menyeronok­kan tetapi ia tidak berlaku,” kata N’zonzi kepada rancangan televisyen Perancis, Canal Football Club.

Beri sedikit kelebihan

Kecenderun­gan berpindah pasukan bagaikan menjadi tema karier N’zonzi, apabila pemain tengah itu berdepan dua tawaran pada dua musim berturut-turut di Stoke sebelum akhirnya menyertai Sevilla pada 2015.

“Masa depan saya sebenarnya jauh dari Sevilla tetapi satu perkara mengecewak­an saya adalah bagaimana ia berakhir,” kata N’zonzi.

Pada perlawanan pertama aksi 16 terakhir Liga Juara-juara di Sanchez Pizjuan dua minggu lalu, keputusan 0-0 memberikan Mourinho sedikit kelebihan.

N’zonzi mungkin mempunyai peluang terbaik pada perlawanan pertama tetapi tandukan jarak dekatnya berjaya ditampan David de Gea.

Tanpa jaringan di tempat lawan, United pastinya terancam jika Sevilla berjaya mencari jalan membolosi penjaga gol Sepanyol itu.

“Kami mempunyai peluang tetapi gagal menyempurn­akannya. Kami sedar De Gea adalah penjaga gol hebat tetapi kami akan terus berjuang pada perlawanan berikutnya dan menang di sana,” katanya.

 ?? [ FOTO AFP ] ?? Aksi N’zonzi (tengah) ketika perlawanan antara Sevilla dan Valencia pada saingan La Liga di Stadium Sanchez Pizjuan, Sabtu lalu.
[ FOTO AFP ] Aksi N’zonzi (tengah) ketika perlawanan antara Sevilla dan Valencia pada saingan La Liga di Stadium Sanchez Pizjuan, Sabtu lalu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia