Berita Harian

Soon Huat, Shevon terus buru kejuaraan

- Oleh Fabian Peter

Kuala Lumpur: Gandingan Goh Soon Huatshevon Lai Jamie mahu membuktika­n status sebagai beregu campuran nombor satu Malaysia bukan sekadar nasib, dengan berjanji akan terus menghasilk­an keputusan positif selepas ini.

Kelmarin, mereka merangkul gelaran ketiga di pentas antarabang­sa sejak digandingk­an pada 2016 apabila menjuarai Terbuka Jerman di Mulheim.

Juara kebangsaan itu melakar kemenangan ke atas beregu Denmark, Niclas Nohrsara Thygesen 21-14, 22-20 dalam aksi final.

Kejayaan itu menyaksika­n Soon Huat-shevon akan merampas status beregu campuran nombor satu negara daripada rakan sepasukan, Tan Kian Meng-lai Pei Jing menerusi kedudukan ranking dunia yang akan dikemas kini minggu ini.

Tingkat motivasi

“Saya tahu kami dipilih beraksi pada Sukan Komanwel dan perkara itu sebenarnya meningkatk­an lagi motivasi kami. Saya tidak kisah pun siapa bergelar beregu campuran nombor satu Malaysia kerana kami berjuang untuk negara.

“Kedudukan ranking dunia yang lebih baik mungkin akan memberi kelebihan kepada kami tetapi menjadi beregu campuran nombor satu Malaysia bukan sasaran utama kami.

“Saya gembira kerana kerja keras kami selama ini berbaloi dan kami mahu mengekalka­n rentak ini untuk tempoh yang panjang,” kata Shevon ketika dihubungi.

Beregu nombor 10 dunia itu selepas ini akan membuat penampilan pertama pada saingan Seluruh England di Birmingham yang bermula Rabu ini.

Mereka akan membuka tirai saingan menentang pasangan suami isteri dari England, Chris-gabrielle Adcock.

 ??  ?? Soon Huat dan Shevon Lai juarai beregu campuran Terbuka Jerman.
Soon Huat dan Shevon Lai juarai beregu campuran Terbuka Jerman.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia