Berita Harian

Skuad Harimau Malaya tak sabar benam Bhutan

-

Kuala Lumpur: Skuad bola sepak kebangsaan sudah bersedia menamatkan kemarau kemenangan dalam 12 perlawanan apabila menyasarka­n untuk menjadikan Bhutan sebagai ‘mangsa pertama’ pada aksi persahabat­an di Stadium Nasional Bukit Jalil, Ahad ini.

Kapten pasukan, Zaquan Adha Abd Radzak mengakui skuad Harimau Malaya akan turun dengan keazaman tinggi dan berjuang habis-habisan bagi mengelak daripada terus ‘kempunan’ menentang pasukan yang menghuni ranking ke-188 dunia itu.

Malah, pemain sayap Kuala Lumpur itu mengharapk­an rakan sepasukan dapat mengekalka­n rentak sama dan turun dengan mentaliti untuk menang seperti yang diperagaka­n ketika bertemu Lubnan, Selasa lalu.

“Kami menanam mentaliti untuk menang sebelum bertemu Lubnan, jadi itulah yang membuatkan semangat pemain tinggi namun tuah tidak menyebelah­i kami. Kami akan teruskan momentum ini dan memperbaik­i lagi kelemahan yang ada.

Tak mustahil menang

“Saya percaya jika kami mengekalka­n prestasi sama ketika menentang Lubnan, tidak mustahil kami meraih kemenangan ke atas Bhutan,” katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Antarabang­sa Kuala Lumpur (KLIA), sekembali dari Lubnan malam kelmarin.

Pada masa sama, Zaquan turut menghambur­kan pujian kepada rakan sepasukan yang berjaya mencipta keserasian dengan baik meskipun berdepan kekangan masa untuk melakukan persiapan.

“Walaupun hanya sempat berlatih dua hari, pemain berjaya menyesuaik­an diri dan memberi tentangan kepada Lubnan.

“Sebenarnya, tidak mudah berlatih dalam masa singkat dan kemudianny­a bertemu lawan yang sukar di tempat mereka. Jadi, saya sanjung semangat perjuangan rakan,” katanya.

 ??  ?? Zaquan Adha Abd Radzak
Zaquan Adha Abd Radzak

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia