Berita Harian

Gandingan Shahrul, Irfan kian mantap

-

Petaling Jaya: Ketua jurulatih skuad kebangsaan, Tan Cheng Hoe mencuba beberapa kombinasi ketika menentang Lubnan tetapi paling ketara di bahagian pertahanan.

Cheng Hoe menggandin­gkan bek Perak, Shahrul Saad dan Irfan Zakaria dari Kuala Lumpur di pertahanan tengah dan keduaduany­a beraksi cemerlang mengekang asakan Lubnan walaupun tewas 2-1 hasil jaringan masa kecederaan di Beirut.

Walaupun Irfan bermain di posisi bek tengah bersama pasukan bawah 23 tahun kebangsaan, Kuala Lumpur lebih kerap meletakkan­nya sebagai pemain tengah.

Shahrul juga kerap bermain di barisan tengah bersama Perak, jadi ia satu perubahan besar apabila Cheng Hoe menggandin­gkan kedua-duanya sebagai tonggak pertahanan dengan Irfan tampil kali pertama bersama skuad senior kebangsaan.

“Saya bangga dengan cara Irfan bermain, bukan saja ketika menentang Lubnan tetapi ketika Kejuaraan Bawah 23 AFC,” kata Shahrul.

“Mudah untuk berkomunik­asi dengannya dan saya rasa kami serasi bersama.

Apek dapat keyakinan baru

“Kami mampu bermain sebagai satu pasukan walaupun jarang beraksi bersama, kami membantu satu sama lain di atas padang. Penting untuk memberikan komitmen penuh di atas padang dan itulah yang semua pemain lakukan.”

Cheng Hoe dijangka menurunkan kombinasi berbeza pada pertemuan dengan Bhutan di Stadium Nasional Bukit Jalil, esok dalam usaha menamatkan kemarau kemenangan Harimau Malaya dalam 12 perlawanan sejak November 2016.

“Kami perlu menang ke atas Bhutan dan mengekalka­n tahap permainan yang ditunjukka­n ketika menentang Lubnan,” kata Shahrul yang mengumpul kap ke-13 ketika di Beirut.

Sementara itu, penjaga gol, Khairul Fahmi Che Mat berkata persembaha­n pasukan ketika di Beirut meningkatk­an keyakinan pemain.

 ??  ?? Shahrul Saad
Shahrul Saad

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia