Berita Harian

Pogba tak tolak tinggalkan Old Trafford

-

Manchester: Paul Pogba tidak menolak kemungkina­n akan berhijrah dari Manchester United musim panas ini, namun berkata dia tidak akan menyertai Paris Saint-germain (PSG).

Masa depan Pogba di Old Trafford berdepan keraguan di sebalik kebimbanga­n hubunganny­a dengan Jose Mourinho.

Pemain dengan rekod pembelian United itu diletakkan di bangku simpanan dan dikeluarka­n dalam beberapa perlawanan pada musim mengecewak­an kelab itu.

Pemain Perancis itu yang sekali lagi bermain di bawah kemampuan sebenar ketika United tewas kepada Chelsea pada final Piala FA di Wembley, mengakui berdepan sedikit isu 'mental' mengenai hubunganny­a dengan Mourinho.

Bercakap kepada TV Perancis, Canal+ kelmarin, dia tidak memberi jaminan masih bergelar pemain United musim depan.

“Anda tidak pernah pasti mengenai apapun,” katanya.

Masalah mental

Mengenai Mourinho, katanya: “Ada ketika apabila saya tidak bermain. Saya berada di bangku simpanan. Banyak yang diperkatak­an.

“Orang merasakan ia salah tetapi jurulatih dan pemain tidak perlu menjadi kawan baik. Seseorang tidak boleh dipaksa ke restoran bersama-sama. Saya ada sedikit masalah, ia mental.

“Dia letak saya di bangku simpanan, saya membalasny­a di padang, saya memberikan maksimum setiap kali diturunkan. Ia membentuk kepimpinan saya.

“Saya diberikan lilitan kapten oleh Mourinho, ia kali pertama bersama kelab. Ia penting buat saya, ia membuatkan saya meningkat sebagai pemimpin dalam pasukan Perancis.”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia