Berita Harian

Risau vokal tak setanding

-

pada penghujung tahun lalu

(2016) ciptaan Ezra Kong dan Omar K. Ia juga lagu runut bunyi (OST) drama Suri Hati Mr Pilot

iaitu Dr Love Fragrance pada penghujung 2016

bersama kawannya di Petaling Jaya pada Februari 2017

Sangat

dalam kalangan artis, selain bekerjasam­a dengan Dafi Ismail Sabri dalam perniagaan dan pengurusan artis Bagaimanap­un kata Alvin, dirinya berasakan cukup bertuah apabila masih diberikan ruang untuk terus meneroka dunia seni, termasuk arena muzik.

Bercerita mengenai penghasila­n baharu itu, Alvin berkata, ia adalah hasil kerjasama antara syarikat rakaman yang dinaunginy­a, Universal Music Malaysia (UMM) denganraka­nmereka dari Filipina (UMP).

“Pihak Universal di Hong Kong berasakan lagu

sesuai untuk dinyanyika­n secara duet dan syarikat pengurusan kami pula menyifatka­n saya dan Isabela sesuai untuk digandingk­an bersama. Walaupun usianya baru mencecah 16 tahun, peluang bekerjasam­a dengan Isabela menjadi pengalaman yang menyeronok­kan.

“Saya sendiri banyak merujuk perkongsia­nnya di Instagram sebaik saja kami disahkan bakal berduet. Cuma, saya tidak meletakkan sebarang komen kerana risau jika dia memberikan tanggapan kurang senang pula.

“Saya kagum dengan kehebatan vokalnya apabila kami akhirnya bersua. Ketika itu, risau juga suara kami tidak setanding, tetapi masing-masing berjaya merakamkan lagu itu dengan baik,” ujarnya.

Kata Alvin lagi, ketika bertemu remaja itu, mereka sempat berborak mengenai minat masing-masing, selain bermain permainan video, sebagai usaha untuk membuatkan kedua-duanya lebih serasi.

Kembang sayap ke negara Asia

Sementara itu, Alvin mendedahka­n, dirinya juga kini dalam usaha mengeluark­an sebuah lagi lagu duet, kali ini bersama penyanyi Indonesia, Dea Dalila. Lagu berjudul

itu yang dilancarka­n pada 6 Julai, dengan matlamat membantu mengembang­kan kerjaya seninya kepasarann­egaraitu.

Kata Alvin, bersama Universal, mereka berusaha untuk melebarkan sayap seninya ke beberapa negara Asia, dengan Filipina dan Indonesia menjadi dua negara terawal bagi tujuan itu.

“Saya percaya, manamanaar­tispunpast­i mahu mengembang­kan karier sehingga ke luar negara, begitu juga dengan saya. Tahun ini, saya mahu memberi fokus di Malaysia, Indonesia dan Filipina.

“Pada tahun depan, saya akan ke China, Hong Kong dan Taiwan pula untuk mencari peluang bersesuaia­n,” tuturnya.

 ??  ?? Dia Semanis Honey Single Lagu Mu single Mencintaim­u Alvin dan Isabela. We Got This single Mencintaim­u 99%
Dia Semanis Honey Single Lagu Mu single Mencintaim­u Alvin dan Isabela. We Got This single Mencintaim­u 99%

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia