Berita Harian

Bukti untuk isteri

-

mengenai solo keduanya, Virgoun berkata, lagu itu ditujukan khas buat isterinya. Jika lagu

Cinta Untuk Starla yang mencetuska­n fenomena apabila hampir 250 juta kali ditonton di laman Youtube, dia mengharapk­an tuah yang sama pada

“Lagu Bukti ditujukan buat isteri yang suka merajuk. Alhamdulil­lah, saya bersyukur video lirik lagu baharu itu sudah ditonton hampir 50 juta kali dalam tempoh sebulan ia dimuat naik.

“Saya pula bukannya mengejar populariti. Mungkin ketika usia awal 20-an dulu saya sudah boleh jadi terkenal, tetapi saya memilih untuk mendapatka­n pengalaman terlebih dulu.

“Kalau ikutkan, saya bersama kumpulan Last Child sudah mula dikenali sebelum saya memeluk agama Islam lagi. Kami mempunyai kelompok peminat tersendiri apabila bergerak sebagai kumpulan undergroun­d.

“Bagaimanap­un, rezeki saya menjadi lebih popular apabila muncul secara solo. Apapun, saya tidak pernah mengetepik­an kumpulan Last Child,” katanya.

Tempias populariti

Akuinya, anggota Last Child amat berbangga dengan pencapaian­nya apabila Surat

Cinta Untuk Starla menjadi siulan ramai. Malah, mereka turut berasakan tempias populariti­nya apabila tidak putus-putus mendapat undangan persembaha­n.

“Jika sebelum ini, mungkin ada yang tidak mengenali Last Child, tetapi dengan populariti lagu

Surat Cinta Untuk Starla, peminat mula mencari lagu lain yang pernah saya nyanyikan, termasuk daripada album Last Child.

“Saya tidak meninggalk­an Last Child, malah turut bangkit bersama mereka,” katanya.

 ??  ?? single Bukti, Surat Bukti.
single Bukti, Surat Bukti.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia