Berita Harian

Malar segar

-

sembilan tahun lalu, saya ambil keputusan pulang ke kampung kerana bimbang mengenangk­an rumah peninggala­n arwah yang tidak berjaga.

“Berbekalka­n duit hasil nyanyian yang disimpan sebelum ini, saya membeli barang keperluan untuk menjadi deejay karaoke dan menyewa gerai di Taman Tasik Chatin untuk berniaga makanan,” katanya yang dikenali atok oleh pelanggan gerainya.

Rakam semula lagu raya

Katanya selain menjadi deejay, dia juga menjadi tukang masak dan turut dibantu dua pekerja di gerai itu.

Ketika kebanyakan deejay karaoke sudah menggunaka­n sistem komputer, bapa kepada sembilan anak berusia 22 hingga 48 tahun itu masih setia dengan

cakera padat karaoke.

Ally Noor turut memberitah­u, dia mempunyai perancanga­n untuk merakamkan semula lagu raya, Raya Kat Temerloh yang sering kali disiarkan menjelang sambutan Aidilfitri di stesen radio, Pahang FM dan Klasik FM.

Namun, katanya, dia masih belum menetapkan siapa yang akan menjadi penerbit untuk lagu ciptaan Afzainizam Ismail itu.

“Ia adalah lagu duet, tetapi saya tidak berpasanga­n dengan Mastura dan dinyanyika­n dalam loghat Negeri Sembilan serta Pahang,” katanya.

Ally Noor berkata, dia juga akan muncul dengan sebuah album yang menghimpun­kan penyanyi kelahiran Pahang, selain turut merakamkan dua lagu duet bersama Mastura.

“Siti Fairuz, Siso dan Sweet September antara artis yang diundang menjayakan album itu,” katanya.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia