Berita Harian

Elak anak dijangkiti penyakit

-

atau tertutup saja.

Katanya, setiap pengalaman yang dilalui mereka membantu membina sistem daya ketahanan badan.

“Lebih banyak kita dedahkan kepada dunia luar, secara tidak sedar ibu bapa membantu si kecil membina daya ketahanan badan mereka. Tubuh yang kuat membantu tahap kesihatan lebih baik dan anak bersedia berdepan dengan pengalaman lebih mencabar.

“Bagi membantu daya ketahanan anak, memerlukan sajian makanan dan minuman yang mengandung­i pre dan probitik. Gabungan itu amat penting membantu meningkatk­an jumlah bakteria baik yang ada pada dinding usus supaya mereka lebih kuat dan sihat,” katanya ditemui barubaru ini.

Tingkatkan daya ketahanan

Ee Ping yang juga pakar nutrisi, berkata pre dan probiotik membantu meningkatk­an tahap kesihatan dan membantu meningkatk­an daya ketahanan.

Ia juga menghasilk­an keseimbang­an dan membantu sistem penghadama­n supaya dapat berfungsi dengan baik.

Kombinasi sempurna itu bagi membantu memberi kesan kesihatan yang menyeluruh untuk anak. Mengambil sajian mengandung­i pre dan probiotik yang kebanyakan­nya boleh didapati menerusi susu, ia juga membantu memastikan anak tidak mudah jatuh sakit.

“Badan mereka mudah melawan kuman dan bakteria sekali gus menghalang jangkitan virus dan bakteria,” katanya.

Walaupun nutrisi yang baik adalah langkah pertama menjamin kesejahter­aan si kecil, Ee Ping berkata, bagi menjamin kesihatan

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia