Berita Harian

TPM suntik semangat skuad wanita

-

Hanoi: Pasukan bola sepak wanita Bawah-19 Malaysia mendapat suntikan semangat dengan kehadiran Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dalam satu sesi beramah mesra, semalam.

Timbalan Perdana Menteri meluangkan masa lebih sejam bertemu dan bersarapan bersama pemain serta pegawai pasukan berkenaan di sebuah hotel di bandar raya ini.

Yang turut hadir, Timbalan Menteri Luar, Datuk Marzuki Yahya dan Pengurus pasukan bola sepak wanita Bawah-19 Malaysia, Datuk Suraya Yaacob.

Dr Wan Azizah sedang dalam rangka lawatan rasmi tiga hari di Vietnam bermula kelmarin.

Pasukan bola sepak wanita bawah 19 tahun yang dikendalik­an Ketua Jurulatih, Jacob MJ Joseph itu berada di Hanoi bagi pusingan pertama kelayakan Kejohanan.

Pasukan itu bagaimanap­un tewas 2-1 kepada pasukan tuan rumah, Vietnam dalam perlawanan pertama kumpulan E di padang Youth Football Training Centre (YFTC), semalam.

Lonjak motivasi

Pasukan negara akan bertemu Jordan hari ini dan Singapura (28 Oktober).

Dalam pada itu, Jacob ketika ditemui menzahirka­n rasa puas hati dengan persembaha­n pasukannya yang berjaya mendahului pasukan Vietnam pada separuh masa pertama sebelum dibolosi dua gol pada babak kedua.

Katanya, Malaysia perlu menang dalam pertemuan dengan Jordan yang menewaskan Singapura 8-0, bagi menghidupk­an peluang ke pusingan kedua kelayakan yang bakal diadakan di Thailand tahun depan.

Menurutnya, pertemuan dengan Dr Wan Azizah itu akan menjadi motivasi kepada pemain untuk menjulang nama negara ketika menentang Jordan. BERNAMA

 ?? [ FOTO BERNAMA ] ??
[ FOTO BERNAMA ]

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia