Berita Harian

Wanita maut ‘tercicir’ motosikal

-

Parit Buntar: Seorang wanita Rohingya maut dipercayai terjatuh dari motosikal ditunggang suaminya di Kampung Telok Pial, Kuala Kurau, di sini, kelmarin.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kerian, Deputi Superinten­dan Sanusi Salleh, berkata dalam insiden jam 10.30 malam, pembonceng warga Myanmar itu, Satarah Aziz Rahman, 28, meninggal dunia di lokasi kejadian akibat cedera parah.

Beliau berkata, ketika kejadian, mangsa dan suami dikatakan dalam perjalanan dari Kuala Kurau menghala ke Tanjung Piandang untuk pulang ke rumah.

“Siasatan awal mendapati kejadian dipercayai berlaku akibat tindakan suami mangsa menunggang motosikal secara laju ketika menuruni jambatan di kawasan terbabit.

“Motosikal jenis Yamaha Lagenda berkenaan dipercayai hilang kawalan sebelum mangsa yang membonceng tercampak.

“Apabila menyedari isterinya tiada di atas motosikal, penunggang berusia 32 tahun itu dikatakan segera berpatah balik untuk mendapatka­n mangsa.

Cedera parah

“Bagaimanap­un, mangsa yang cedera parah disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

Beliau berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Parit Buntar untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkut­an Jalan 1987.

Sementara itu, seorang penduduk, Mohamad Hafiz Zulkifli, 31, berkata ketika insiden, beliau bersama penduduk kampung sedang menonton siaran perlawanan final kedua Piala AFF 2018 Malaysia menentang Vietnam, di surau berhampira­n.

“Kami terdengar bunyi sesuatu terjatuh. Sebaik memeriksa, kami terkejut mendapati seorang wanita dalam keadaan berlumuran darah sebelum menghubung­i polis untuk tindakan lanjut,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia