Berita Harian

Annuar cabar guna ‘pintu depan’ tarik YB UMNO

-

Kuala Lumpur: Usaha memujuk dan ‘mencuri’ wakil rakyat UMNO melalui pintu belakang tidak memberi apa-apa jaminan kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).

Sebaliknya, Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa mencabar BERSATU menggunaka­n ‘pintu depan’ sebagai bukti parti itu berani dalam usaha menarik wakil rakyat UMNO.

“Secara peribadi, saya berasakan usaha ‘memujuk’ dan ‘mencuri’ wakil rakyat UMNO melalui pintu belakang tidak memberi jaminan kepada BERSATU.

“Apa lagi kalau yang dibawa itu adalah ‘kayu mati’ yang sudah tiada pengaruh lagi. UMNO tidak mati, malah akan semakin segar.

“Lebih baik Tun M (Pengerusi BERSATU merangkap Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad) memikirkan tindakan lebih berani. Berkira kita melalui pintu depan.

“Lagi pun rumah ini rumah asal Tun M sendiri. Masih ramai di sini yang berasakan Tun M adalah sebahagian daripada rumah agam ini,” katanya dalam satu entri di Facebookny­a, semalam.

Penghijrah­an sementara

Annuar yang juga Ahli Parlimen Ketereh berkata, penghijrah­an wakil rakyat UMNO sama ada menjadi Bebas atau menyertai BERSATU bersifat sementara dan sesetengah­nya adalah ‘taktikal’.

Katanya, ia tidak merencatka­n proses melahirkan semula UMNO, malahan dari sudut lain membantu memudahkan proses itu berjalan.

“Sebelum bertemu Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15), sekurang-kurangnya sekali lagi proses internal cleansing (pembersiha­n dalaman) akan berlaku.

“PRU-15, UMNO akan dipimpin generasi baharu,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia