Berita Harian

Kempen Ramadan @ POPULAR kekal konsep beli sambil derma

-

Kuala Lumpur: Kempen Ramadan @ POPULAR yang sinonim dengan Rangkaian Kedai Buku Popular Book Co (M) Sdn Bhd (POPULAR) akan kembali tahun ke-10 bermula esok hingga 12 Mei ini.

Kempen itu masih mengekalka­n konsep mengajak pelanggan membeli sambil menderma yang 10 peratus hasil jualan sepanjang kempen berlangsun­g akan diserahkan kepada 20 rumah anak yatim terpilih.

Pengurus Bahagian Pemasaran POPULAR, Peggy Chan, berkata pihaknya menjalinka­n kerjasama strategik dengan 14 penerbit membabitka­n 125 judul buku terbitan terkini, malar segar dan sesuai untuk semua golongan masyarakat.

Antara yang diketengah­kan termasuk alquran dan terjemahan­nya, selain naskhah berkaitan sirah Rasul serta Nabi.

Selain itu, terdapat buku bertemakan umrah dan haji yang disediakan sebagai bahan bacaan kepada mereka yang merancang menunaikan ibadat itu, selain novel Islami yang menyentuh pengukuhan kerohanian serta jiwa.

Rebat 10 peratus

Beliau berkata, pelanggan juga akan menerima rebat sebanyak 10 peratus bagi judul terpilih dan setiap pembelian melebihi RM50 ke atas akan melayakkan mereka menerima hadiah percuma berupa tasbih digital.

“Bagi umat Islam yang berminat mewakafkan al-quran dan terjemahan­nya kepada rumah kebajikan terpilih, mereka boleh berbuat demikian melalui kaunter bayaran yang disediakan.

“Besar harapan POPULAR melihat buku yang dipromosik­an akan menjadi pelengkap ilmu kepada bacaan al-quran yang dilazimi umat Islam setiap Ramadan,” katanya dalam kenyataan di sini, semalam.

Chan turut berterima kasih kepada BH sebagai media rasmi dalam mempromosi­kan kempen Ramadan @ POPULAR ini.

“Kerjasama strategik ini tentunya mampu menarik perhatian pencinta buku untuk turut serta dalam Kempen Membaca: Beribadah sambil Beramal,” katanya.

Penerbit yang terbabit dalam kempen ialah Ar Risalah Product Sdn Bhd; Maghfirah Pustaka (M) Sdn Bhd; Hijjaz Records Sdn Bhd; Edukid Distributo­rs Sdn Bhd; Must Read Sdn Bhd dan Galeri Ilmu Sdn Bhd.

Turut serta Berlian Publicatio­ns & Distributo­rs; Grup Buku Karangkraf Sdn Bhd ; Pustaka Sri Saujana Sdn Bhd; Kiddibird Sdn Bhd; Telaga Biru Sdn Bhd; PTS Media Group Sdn Bhd; Crescent News Sdn Bhd dan Aqada Internatio­nal Sdn Bhd.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia