Berita Harian

X-TRAIL BAHARU

ETCM buka tempahan

- Oleh Ayisy Yusof

Edaran Tan Chong Motor (ETCM) membuka tempahan bagi model diperbahar­ui Nissan X-trail baharunya yang dijangka dilancarka­n secara rasmi bulan depan.

Model ‘facelift’ X-trail itu menawarkan varian hibrid 2.0L baharu serta tiga varian enjin termasuk 2.5L 4WD, 2.0L 2WD mid dan 2.0L 2WD.

Anggaran harga termasuk insurans bagi X-trail 2.0L Hybrid adalah RM169,000; 2.5L 4WD (RM159,000), 2.0L 2WD mid (RM149,000) dan 2.0L 2WD (RM139,000).

Ia didatangka­n dengan jaminan perbatuan tanpa had selama lima tahun termasukla­h alat ganti hibrid dan bateri litium ion HEV.

Rekaan gril hadapan baharu

Model baharu itu juga dilengkapi teknologi keselamata­n canggih dikenali Nissan Intelligen­t Mobility dan ia merangkumi amaran pelanggara­n hadapan, sistem brek kecemasan hadapan, kawalan pelayaran dan bantuan lampu tinggi.

Semua varian model ‘facelift’ Xtrail itu mendapat pengiktira­fan kenderaan cekap tenaga (EEV).

Selain itu, antara ciri standard lain yang ada pada model berkenaan adalah amaran pelepasan laluan, amaran titik buta, pemantauan objek bergerak dan amaran lalu lintas silang belakang.

Ia juga dilengkapi dengan rekaan gril hadapan baharu, sistem Navi

Infotainme­nt tujuh inci dan tempat duduk kulit.

Dari aspek keselamata­n, ia dilengkapi enam beg udara, brek letak kereta elektronik dengan fungsi pemegangan auto, kawalan dinamik kenderaan, sistem kawalan daya tarikan, sistem brek antikunci, bantuan brek dan pengagihan kuasa brek elektronik.

 ??  ??
 ?? [FOTO ROSLIN MAT TAHIR/BH] ?? Model ‘facelift’ Nissan X-trail tawar varian hibrid 2.0L baharu.
[FOTO ROSLIN MAT TAHIR/BH] Model ‘facelift’ Nissan X-trail tawar varian hibrid 2.0L baharu.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia