Berita Harian

Ronaldo kembali perkuat Portugal

-

London: Cristiano Ronaldo kembali disenaraik­an dalam skuad kebangsaan Portugal buat kali pertama sejak Piala Dunia di Russia, tahun lalu.

Penyerang berusia 34 tahun itu, yang menjadi pemain Portugal memiliki kaps terbanyak dengan 154 penampilan dan penjaring terbanyak dengan 85 gol tidak beraksi dalam sebarang kejohanan bersama skuad kebangsaan­nya sejak pertengaha­n tahun lalu.

Ketua jurulatih Portugal, Fernando Santos sebelum ini menjelaska­n perjanjian bersama sudah dimeterai bagi memberikan Ronaldo rehat secukupnya susulan perpindaha­nnya ke Juventus dari Real Madrid.

Portugal menanti kunjungan Serbia di Lisbon pada 22 Mac sebelum melayan Ukraine, tiga hari kemudian.

Berikut senarai pemain Portugal - Penjaga gol: Beto (Goztepe), Jose Sa (Olympiakos), Rui Patricio (Wolves) manakala pertahanan adalah Joao Cancelo (Juventus), Nelson Semedo (Barcelona), Jose Fonte (Lille), Pepe (FC Porto), Ruben Dias (Benfica), Raphael Guerreiro (Borussia Dortmund), Mario Rui (Napoli).

Di barisan pemain tengah, pemainnya adalah Danilo Pereira (FC Porto), Ruben Neves (Wolves), William Carvalho (Real Betis), Bruno Fernandes (Sporting), Joao Mario (Internazio­nale), Joao Moutinho (Wolves), Pizzi (Benfica).

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia