Berita Harian

MU miliki 2 ‘senjata’ baharu

Sedia gempur Perak di Ipoh malam ini

- Oleh Nazri Abu Bakar

Penampilan pertama Davy Claude Angan dari Ivory Coast dan Dominik Balic (Croatia) bersama MU pasti membimbang­kan Mehmet Durakovic yang sudah kesuntukan masa untuk sekurang-kurangnya mengkaji kelemahan dan kelebihan yang dimiliki mereka.

Setiausaha Kehormat Persatuan Bolasepak Melaka (MUSA), Farhan Ibrahim menjelaska­n dua pemain itu menggantik­an Anselmo Casagrande yang dipinjamka­n ke Pulau Pinang dan Darko Markovic yang menyertai Kuala Lumpur.

Beliau berkata, Angan yang beraksi di posisi serangan pernah menyarung jersi beberapa kelab di Norway, China dan Turki, manakala Balic yang mengisi posisi tengah dan pertahanan pernah beraksi bersama kelab Divisyen 2 Croatia, NK Dugopolje.

“Kami mengharapk­an pengalaman luas Angan yang pernah beraksi di liga teratas Norway selama empat musim bersama kelab Lyn, Honefoss dan Molde.

Tanda positif

“Dia pernah muncul sebagai penjaring terbanyak sepanjang musim 2012 ketika bersama (Molde) dan diharap dia dapat memberikan sesuatu bersama MU.

“Rekodnya beraksi di Liga China bersama kelab Hangzhou Greentown selama tiga musim sebelum menyertai Gazianteps­por (Turki) Super Lig pada musim 2016-2017 juga mampu menjadi taruhan buat pasukan kali ini,” katanya.

Angan dan Balic menandatan­gani kontrak di Wisma MUSA, Kompleks Sukan Hang Jebat, Paya Rumput semalam dan disaksikan Timbalan Presiden MUSA, Datuk Mohd Yusoff Mahadi serta Bendahari Kehormat MUSA, Yuhaizad Abdullah.

Selain itu, Farhan mengakui kekurangan pemain import sepanjang lapan aksi menjadi antara faktor MU gagal menampilka­n aksi lebih konsisten.

Katanya, tempoh latihan selama empat hari bersama pasukan menyaksika­n Angan dan Balic tidak berdepan masalah dari aspek keserasian bersama pemain lain dan ia tanda positif menjelang aksi berdepan Perak.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia