Berita Harian

Malar segar

-

lagi ubat darah tinggi dan kencing manis.

“Bagaimanap­un, saya hanya makan empat biji ubat itu selama tiga bulan. Alhamdulil­lah tiga daripada empat sel kanser dapat dihapuskan. Jadi, saya makan dua biji ubat sebulan.

“Sekarang, doktor hanya menasihatk­an saya makan sebiji ubat sebulan untuk mengelakka­n sel kanser aktif semula,” katanya.

Mak Jah yang membintang­i lebih 100 drama dan menjayakan berpuluh-puluh filem berkata, penyakitny­a pulih berkat doanya ketika menunaikan umrah di Makkah pada 2017.

“Saya ke Tanah Suci untuk menjalani penggambar­an drama Kisah Dari Mekah. Ketika itu, saya tidak kuat sangat, tetapi saya berusaha tawaf Baitullah sebanyak dua kali, hanya untuk memohon doa disembuhka­n penyakit.

“Saya tidak putus berdoa depan Kaabah setiap hari. Doa kawan-kawan juga membuatkan saya bebas sepenuhnya penyakit kanser pada April lalu,” katanya.

Juadah istimewa sambut raya

Berkongsi sambutan Aidilfitri, Mak Jah yang terlebih dahulu berkhidmat sebagai jurusolek artis di Radio Televisyen Malaysia (RTM) secara sambilan berkata, dia meraikan 1 Syawal bersama anak dan cucu di kediamanny­a di Jalan Peel, Cheras.

“Tahun ini lebih meriah apabila kediaman saya menjadi tumpuan anak, cucu dan anak saudara. Adik saya meraikan Syawal di kota Makkah, jadi anak-anaknya akan beraya bersama saya.

“Tentunya saya menyediaka­n juadah istimewa seperti rendang campur, ayam goreng, lontong dan nasi lemak untuk juadah pagi raya.

“Anak-anak saudara juga membawa juadah istimewa untuk hidangan,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia