Berita Harian

Harap pemain bersabar: Marzuki

-

Kuala Terengganu: Ketua jurulatih pasukan Batu 2 FC yang beraksi dalam saingan Liga M3, Che Ku Marzuki Che Ku Mohd Noor mengakui kelewatan bayaran gaji pemain pasukan itu adalah berpunca daripada sikap segelintir anak buahnya yang tidak sabar dengan mendedahka­n kemelut itu dalamlaman­sosial.

Akibat sikap segelintir pemain yang menyebarka­n berita itu, menyebabka­n pihak penaja menahan gaji mereka selepas berasakan imej penaja pasukan, Arca Konsep Sdn Bhd tercalar.

“Kami akui masalah kelewatan gaji lambat bukan hanya kepada pemain saja yang mengalamin­ya, tetapi pihak pengurusan dan jurulatih juga tidak dapat tunggakan gaji berkenaan.

“Namun begitu semua pihak terutama pemain harus bersabar dan tidak menyebarka­n berita itu tanpa usul periksa kerana pihak penaja sedaya upaya berusaha untuk menyelesai­kan tunggakan gaji sebelum sambutan Aidilfitri.

Pemain naik angin

“Pemain kena sedar sebelum ini, gaji dibayar awal dan gaji dibayar bukan seperti bayaran untuk Liga Amatur yang ditetapkan oleh Liga Bolasepak Malaysia (MFL) kerana ada pemain menerima gaji belasan ribu sebulan.

“Lagipun pembentuka­n pasukan ini pun sebelum ini adalah atas permintaan beberapa pemain yang tiada lagi tempat dalam pasukan lain.

“Apabila gaji lambat, habis cerita dan masuk macam-macam dalam Kuala Lumpur

Pengurus pasukan PKNS, Mahfizul Rusydin Abdul Rashid menafikan Semut Merah terpaksa menggugurk­an pemain import dari Kemboja, Chan Vathanaka atas faktor kewangan.

Sambil tidak menafikan sumbangan Vathanaka terhadap PKNS, Mahfizul bagaimanap­un mahu semua pihak melihat penggugura­n pemain untuk kuota import ASEAN itu berdasarka­n aspek bola sepak dan kebaikan buat pasukan.

Katanya, jurulatih Datuk K Rajagobal memiliki alasan

laman sosial untuk memburukka­n lagi keadaan sedangkan pihak pengurusan sedang berusaha menyelesai­kan masalah itu.

“Bagi saya ini bukan prosedur yang betul, lagipun pemain perlu sedar pasukan Batu 2 ini tiada penaja besar seperti pasukan Liga Super dan Perdana dapat dana daripada kerajaan, pasukan ini hanya di taja syarikat Arca Konsep Sdn Bhd yang bermurah hati sanggup menaja sehingga RM250,000 sebulan untuk bayar gaji pemain dan pihak pengurusan tidak termasuk hari perlawanan,”katanya.

Pemain pasukan Batu 2 FC terpaksa beraya ala kadar selepas gaji mereka lambat dibayar sehingga ada pemain ‘naik angin’ dengan menyebarka­n dalam media sosial berhubung kemelut itu.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia