Berita Harian

10 cedera kemalangan 14 kenderaan di NKVE

-

Petaling Jaya: Sepuluh cedera, termasuk empat kanak-kanak dalam kemalangan membabitka­n 14 kenderaan di Kilometer 457.8, Lebuhraya Lembah Klang Baru (NKVE) arah utara menghala ke Klang, malam kelmarin.

Kemalangan pada jam 11.45 malam itu turut membabitka­n sebuah kenderaan milik Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan sebuah kenderaan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan kejadian itu pada jam 12.08 tengah malam.

“Kemalangan berkenaan dipercayai berpunca daripada sebuah lori yang membawa muatan sayur dari Cameron Highlands menuju ke Johor hilang kawalan sebelum terbabas ke lorong sebelah dan melanggar sebuah kenderaan di lorong berkenaan.

Hilang kawalan

“Lori sayur itu kemudian terbalik di kiri jalan dan melanggar sebuah lagi lori mengakibat­kan semua sayur bertaburan di atas jalan.

“Siasatan awal mendapati lori sayur dipandu di lorong paling kanan (lorong laju) dipercayai hilang kawalan apabila pemandu sebuah kenderaan lain di hadapannya brek secara mengejut,” katanya dalam satu kenyataan di sini, semalam.

Mohd Zani berkata, semua mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Sungai Buloh bagi mendapatka­n rawatan.

“Lapan mangsa sudah dibenarkan pulang sementara dua lagi mangsa masih menerima rawatan di Zon Kuning.

“Semua mangsa berusia antara empat hingga 44 tahun,” katanya.

Beliau berkata, polis menahan pemandu lori sayur berusia 36 tahun untuk siasatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkut­an Jalan 1987.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia