Berita Harian

Padat teknologi terkini, prestasi tinggi

- • • • • • • Harga atas jalan tanpa insurans - MAZDA MX-5 2.0L Automatik: RM260,354 - MAZDA MX-5 2.0L Manual: RM259,154 Warna pilihan Soul Red Crystal, Machine Gray, Jet Black, Snowflake White Pearl, Eternal Blue, Ceramic Metallic dan Artic White Jaminan l

yang menggilai model roadster sport Mazda, anda kini sudah boleh berkira-kira untuk mendapatka­n Mazda MX-5 RF yang kini sudah tiba di pasaran Malaysia.

Model terkini ini menerima beberapa penambahan­baikan dan pembaharua­n bagi menjadikan Mazda MX-5 RF lebih segar.

Mazda MX-5 RF 2019 kini dilengkapi beberapa ciri yang direka semula seperti omboh, rod penyambung, crankshaft, badan pendikit dan injap ‘intake’, yang mana mampu menghasilk­an kuasa 181 kuasa kuda (hp) pada 7,000 rpm dan tork puncak 205 Nm pada 4,000 rpm.

Selain itu, Mazda turut menambah baik bunyi pada enjin dengan mengetepik­an material dari struktur dalaman muffler kawalan cengkaman, justeru menyediaka­n tunggangan lebih meyakinkan dan selamat. Selain itu juga, klac Speed Twin ini juga terasa lebih lembut dan ringan.

Speed Twin ini diperlengk­apkan dengan peralatan premium seperti cakera berkembar dan angkup brek empat piston Brembo di hadapan, fork teleskopik 41 milimeter (mm) serta rim aluminium dengan tayar Pirelli Rosso Corsa 3.

Umumnya, Triumph berjaya mengekalka­n daya tarikan klasik dan sentuhan retro pada Speed Twin 2019 ini, namun terselindu­ng di dalamnya adalah komponen dan sistem tunggangan premium serta terkini.

Jika anda peminat motosikal klasik moden, Speed Twin pasti membuat anda terasa amat ‘classy’. Reka bentuknya yang menarik akan mencermink­an personalit­i penunggang­nya yang ringkas tetapi bergaya. Dengan tanda harga RM73,900 (tidak termasuk insurans dan cukai jalan), ia kami kira berbaloi dimiliki.

Pelancaran Baharu

dan melakukan sedikit peningkata­n bagi mengurangk­an bunyi bising berfrekuen­si tinggi.

Peningkata­n kecil yang ada pada Mazda MX-5 RF adalah pelarasan bagi stereng teleskopik, kawalan kelajuan dan juga paparan pelbagai maklumat, TFT LCD berwarna 4.6 inci.

Lebih menarik, versi terkini model roadster sport ini juga dilengkapi dengan ketersambu­ngan Apple Carplay dan Android Auto secara standard menerusi sistem infotainme­n Mazda Connect dan juga skrin sesentuh tujuh inci.

Bagaimanap­un, rangkaian kuasanya masih dikekalkan dengan enjin 2.0 liter naturallya­spirated Skyactiv-g empat silinder petrol dan pilihan kotak gear automatik dan manual enam kelajuan.

Ciri standard termasukla­h lampu utama LED adaptif dengan lampu tinggi matrix, lampu nyalaan siang LED, roda aloi 17 inci dengan kemasan hitam baharu, sensor undur dan kemasukan tanpa kunci dengan pengunci ‘walk-away’.

Ia turut dilengkapi dengan butang penghidup enjin, lampu dan bilah pengelap cermin auto, cermin pandang belakang anti-silau, pendingin hawa auto, upholsteri kulit dan sistem bunyi Bose sembilan pembesar suara.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? Speed Twin mudah dikawal sesuai untuk ditunggang jarak dekat dan dalam bandar.
Speed Twin mudah dikawal sesuai untuk ditunggang jarak dekat dan dalam bandar.
 ??  ?? Kekal sentuhan klasik digabungka­n peralatan premium terkini.
Kekal sentuhan klasik digabungka­n peralatan premium terkini.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia