Berita Harian

5 leka bungkus dadah ditahan

-

Kuching: Lima lelaki ditahan ketika leka membungkus dadah di sebuah rumah di Kampung Tabuan Hilir, di sini, malam kelmarin.

Mereka yang berusia antara 22 hingga 39 tahun ditahan dalam serbuan oleh anggota Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Kuching (BSJNDK) pada jam 10.55 malam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Sarawak, Superinten­dan Hasnir Abdul Hamid, berkata kelima-lima penganggur itu asyik membungkus dadah jenis syabu dalam sebuah bilik ketika ditahan.

“Hasil serbuan membawa kepada penemuan sepaket plastik cerah dan 10 tiub straw cerah berisi dadah di atas lantai,” katanya dalam kenyataan, semalam.

Hasnir berkata, dadah seberat 5.17 gram bernilai RM510 itu turut dirampas, manakala semua suspek dibawa ke BSJNDK untuk tindakan lanjut.

Katanya, saringan air kencing mendapati semua suspek yang mempunyai rekod kesalahan lampau berkaitan dadah, disahkan positif dadah jenis syabu.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 39A(1) Akta Dadah Berbahaya 1952, yang jika sabit kesalahan boleh membawa hukuman penjara tidak melebihi lima tahun dan sebatan tidak melebihi sembilan kali.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia