Berita Harian

Didian platform jualan hartanah B2B pertama

-

Didian Realtor Sdn Bhd, firma teknologi hartanah (proptech) memperkena­lkan platform pasaran hartanah B2B pertama di Malaysia, Didian, sebagai usaha meningkatk­an jualan dalam sektor hartanah.

Pengarahny­a, Chow Nam Kit, berkata platform yang boleh didapati dalam versi aplikasi mudah alih dan web ini mampu menyokong ekosistem hartanah dengan menghubung­kan ejen dan projek hartanah yang sedang dibina atau yang bakal siap.

Katanya, sebanyak sembilan projek oleh lapan pemaju terkemuka sudah dilancarka­n di dalam platform ini, dengan menawarkan inventori hartanah dengan nilai pembanguna­n kasar (GDV) hampir RM1 bilion kepada ejen dan perunding hartanah di seluruh negara.

“Platform digital kami membenarka­n proses jualan dalam kalangan ejen dan perunding hartanah kepada produk hartanah sedia ada di hujung jari, sekali gus mempercepa­tkan proses jualan kepada pemegang kepentinga­n kami.

“Ia adalah tumpuan utama dalam perniagaan kami dan akan menjadi enjin pertumbuha­n untuk kami terus kekal berdaya tahan,” katanya berucap pada majlis pelancaran platform Didian di Petaling Jaya, semalam.

Dibangunka­n hasil maklum balas pemaju dan ejen hartanah tempatan, sistem ini menawarkan penyelesai­an yang komprehens­if kepada ejen projek hartanah.

Nam Kit berkata, bagi ejen dan perunding, Didian menawarkan tujuh hari bayaran skim komisen daripada tarikh perjanjian pembiayaan dan SPA ditandatan­gani.

“Jika sebelum ini, perunding perlu menunggu antara tiga hingga enam bulan untuk menerima komisen mereka, kini dengan hanya tempoh seminggu semuanya selesai,” katanya.

 ?? (Foto Mustaffa Kamal/bh) ?? Nam Kit (tengah) bersama Penolong Pengurus Besar Starproper­ty, Ernest Towle (kiri) dan Ketua Pegawai Teknologi Didian Realtor, Brian Wong pada pelancaran platform Didian di Petaling Jaya, semalam.
(Foto Mustaffa Kamal/bh) Nam Kit (tengah) bersama Penolong Pengurus Besar Starproper­ty, Ernest Towle (kiri) dan Ketua Pegawai Teknologi Didian Realtor, Brian Wong pada pelancaran platform Didian di Petaling Jaya, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia