Berita Harian

Najib mungkin dipanggil kes hantaran berbaur fitnah di FB

-

Kuala Lumpur: Polis tidak menolak kemungkina­n untuk memanggil bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bagi membantu siasatan berhubung satu hantaran di laman Facebook (FB) miliknya yang berbaur fitnah terhadap Ahli Parlimen Teluk Intan, Nga Kor Ming.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed, berkata polis akan meneliti laporan polis yang dibuat Setiausaha Sulit Kanan Ahli Parlimen terbabit, di Ipoh, Perak pada 3 Oktober lalu itu.

“Kita akan siasat laporan polis yang kita terima itu dahulu.

“Jika ada keperluan, kita akan panggil sesiapa yang berkaitan (untuk dirakam keterangan),” katanya pada sidang media Bukit Aman, di sini, semalam.

Ditanya sama ada polis akan merakam keterangan Najib, Huzir menjelaska­n polis akan memanggiln­ya jika ada keperluan.

Kelmarin, Kor Ming menggesa polis menyiasat FB ‘Najib Razak’ susulan hantaran berbaur fitnah ke atasnya yang dimuat naik di akaun FB itu 30 September lalu.

Ia berkaitan penghinaan terhadap Sultan Selangor membabitka­n tanda jalan, dimuat naik dalam FB ‘Nga Kor Ming Super Fans’.

Dalam pada itu, Huzir memberitah­u Kor Ming akan dipanggil semula untuk dirakam keterangan bagi melengkapk­an siasatan berhubung laporan polis susulan laporan polis yang dibuat pengiring Sultan Selangor di Balai Polis Seksyen 6, Shah Alam, pada 1 Oktober lalu.

Ia susulan satu hantaran yang dimuat naik di FB ‘Nga Kor Ming Super Fans Page’ didakwa mengajak kaum Cina membuat protes terhadap Sultan Selangor berhubung keputusan tidak membenarka­n penggunaan tanda jalan dwi bahasa di Selangor, tular di media sosial, pada 29 September lalu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia