Berita Harian

Wijnaldum hairan tuduhan bos City

-

London: Gini Wijnaldum berkata tuduhan bos Manchester City, Pep Guardiola terhadap Liverpool yang disifatkan­nya ‘gemar merebahkan badan’ sebagai pelik menjelang pertembung­an menarik dua pasukan teratas Liga Perdana itu, tengah malam esok.

Penyandang juara, City dijadual menentang Liverpool di Anfield dengan kemenangan akan menyaksika­n kelebihan pendahulu liga itu dicantas kepada tiga mata.

Selepas perlawanan liga minggu lalu, Guardiola tidak dapat menahan dirinya daripada menuduh skuad kendalian Jurgen Klopp itu memiliki ‘bakat istimewa’ terutama penyerang, Sadio Mane.

Klopp dan Mane sudah menyuaraka­n pandangan mereka mengenai komen berkenaan dengan penyerang Senegal itu berjenaka dia sedia ‘merebahkan badannya’ sekali lagi jika ia dapat membantu pasukannya menang.

Sekali tidak berniat untuk menyertai ‘peperangan mulut’ itu, Wijnaldum mengakui dia terkejut dengan komen yang diberikan Guardiola.

“Saya mendengar apa yang dia katakan,” kata pemain kelahiran Belanda itu. “Dia memberikan pandangann­ya mengenai kami dan dengan cara dia berfikir.

“Tiada yang salah mengenainy­a. Ia adalah pandangann­ya. Pandangann­ya adalah Sadio gemar merebahkan badan. Apa yang kamu boleh katakan mengenainy­a.

“Saya tidak dapat melihat insiden itu (Mane dilayangka­n kad kuning) jadi sukar untuk saya memberikan pandangan, tetapi saya langsung tidak dapat mengingati yang Sadio pernah melakukann­ya sebelum ini. Kini kita juga mempunyai VAR (Video Bantuan Pengadil), jadi.. AGENSI

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia