Berita Harian

Keluarga berebut harta Maradona

-

Buenos Aires: Ahli keluarga Diego Maradona mula berebut harta mendiang yang bernilai 37 juta pound (RM200 juta) dengan kirakira 16 orang kini menuntut hak mereka.

Legenda bola sepak Argentina itu yang meninggal dunia akibat serangan jantung bulan lalu itu memiliki lima anak, namun tidak meninggalk­an sebarang wasiat. Tuntutan mereka dibuat di lokasi rahsia berdekatan bandaraya ini, kelmarin.

Namun tujuh lagi anak luar nikah mendiang termasuk empat daripada lima adik-beradiknya dipercayai turut mahukan sebahagian harta Maradona. Surat mahkamah mendedahka­n harta Maradona termasuk wang tunai di Switzerlan­d, Dubai dan di sini merangkumi hartanah di beberapa lokasi dan deretan kereta mewah.

Akaun itu turut menunjukka­n dana daripada kontrak pengiklana­n dengan jenama besar seperti Puma dan Coca-cola. Maradona dikatakan menandatan­gani wasiat pada 2012 namun membatalka­nnya empat tahun kemudian.

Sumber berkata ‘tanpa wasiat, anak yang rapat dengan Maradona dan tidak pernah bertemu dengannya boleh menuntut hak yang sama rata’. “Sudah tentu ia tidak dapat diterima oleh anakanak yang menjadi sebahagian besar dalam hidupnya dan mereka berasa tertipu,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia