Berita Harian

Hargai kepercayaa­n Perdana Menteri

Ismail Sabri, Hishammudd­in bersedia galas tanggungja­wab

-

Oleh Rafidah Mat Ruzki, Saiful Haizan Hasam, Mohd Nasaruddin Parzi, Luqman Arif Abdul Karim, Ilah Hafiz Aziz, Tuty Haryanti Ahmad dan Melvin Joni bhnews@bh.com.my

Kuala Lumpur:

Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menyifatka­n pelantikan sebagai Timbalan Perdana Menteri sebagai amanah perlu digalas dengan ikhlas dan jujur demi kestabilan politik, ekonomi dan kemakmuran negara.

Beliau yang juga Naib Presiden UMNO berkata, pelantikan itu bukanlah satu keistimewa­an, sebaliknya tanggungja­wab yang berat khususnya ketika negara menghadapi pandemik COVID-19 dan dalam usaha menjayakan Pelan Pemulihan Negara (PPN).

“Doa saya semoga kita semua tanpa mengira agama, bangsa dan fahaman politik dapat bersama-sama membawa Malaysia mencapai masa depan yang lebih cemerlang,” katanya dalam satu kenyataan, semalam.

Ismail Sabri yang juga Ahli Parlimen Bera, menzahirka­n setinggi-tinggi penghargaa­n kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin atas kepercayaa­n terhadapny­a.

Beliau turut memanjatka­n rasa syukur ke hadrat Allah SWT di atas pelantikan sebagai Timbalan Perdana Menteri.

“Pada masa sama, saya ingin zahirkan terima kasih atas sokongan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan seluruh kepemimpin­an parti.

Sementara itu, Datuk Seri Hishammudd­in Hussein yang dilantik Menteri Kanan Luar Negeri, menyatakan komitmen untuk terus membantu Perdana Menteri dalam melaksanak­an Pelan Pemulihan Negara (PPN).

Beliau yang mengetuai Kluster Keselamata­n berkata, akan mengalas tanggungja­wab diberikan itu dengan sebaiknya.

“Terima kasih Perdana Menteri di atas kepercayaa­n melantik saya selaku Menteri Kanan Luar Negeri. Dengan pelantikan ini, saya mengetuai Kluster Keselamata­n, selain membantu Perdana Menteri dalam pelaksanaa­n PPN,” katanya melalui Facebook rasminya, semalam.

 ??  ??
 ??  ?? Ismail Sabri anggap pelantikan TPM tanggungja­wab berat.
Ismail Sabri anggap pelantikan TPM tanggungja­wab berat.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia