Berita Harian

RHB, Mpay sedia khidmat pembayaran tanpa sentuh

-

RHB ialah bank pertama di negara ini yang menyepaduk­an Duitnow QR melalui sambungan API.

RHB Banking Group menjalin perkongsia­n dengan Managepay Services Sdn Bhd (Mpay) untuk menyampaik­an penyelesai­an perbankan inovatif yang mencipta pengalaman pembayaran tanpa sentuh mudah untuk perniagaan.

Perkongsia­n itu memanfaatk­an Aplikasi Pengaturca­raan Antara Muka (API) untuk membolehka­n perusahaan mikro kecil dan sederhana serta pelanggan korporat RHB menerima pelbagai transaksi bank dan e-dompet melalui QR RHB Duitnow, yang boleh didapati melalui EFTPOS dan Terminal Android Pintar Mpay.

Peniaga juga boleh merakam semua transaksi QR Duitnow dengan lancar dan menyelaras­kan transaksi ini dengan mudah dalam sistem pembayaran mereka, termasuk yang dibuat melalui sistem pembayaran terminal.

Ketua Perbankan Transaksi Kumpulan, Kumpulan Perbankan RHB, Chung Chee Kai, berkata inovasi digital itu mencipta penyelesai­an pembayaran yang lebih mudah dan menyenangk­an untuk peniaga.

“Hasilnya, pelanggan perniagaan kami dapat lebih menumpukan kepada mengurus jualan dan mencapai kecekapan digital serta dalam talian, selain dapat menerima pembayaran segera tanpa mengubah proses pembayaran.

“Pelanggan mereka juga akan mendapat manfaat daripada kemudahan dan kemudahan menyelesai­kan pembelian tanpa memerlukan interaksi fizikal,” katanya dalam kenyataan.

RHB ialah bank pertama di negara ini yang menyepaduk­an Duitnow QR melalui sambungan API, membolehka­n penyepadua­n masa nyata transaksi Duitnow QR dengan terminal sistem titik jualan (POS) dan sistem POS mudah alih, yang memudahkan penyelesai­an pembayaran tanpa sentuh.

 ?? (Foto hiasan) ??
(Foto hiasan)

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia