Berita Harian

Wasiyyah Shoppe tawar promosi untuk jemaah haji

-

Wasiyyah Shoppe Bhd, syarikat amanah patuh Syariah terbesar di Malaysia memperkena­lkan promosi khas untuk bakal jemaah haji 2022 bermula dari 26 Mei sehingga 25 Jun ini.

Ketua Pegawai Eksekutifn­ya, Ariffin Sabirin, dalam satu kenyataan berkata, pada setiap tahun kecuali pada 2020 dan 2021, Wasiyyah Shoppe memang akan sentiasa memberikan promosi istimewa untuk bakal jemaah haji bagi memudahkan mereka merancang harta sebelum berangkat ke Tanah Suci.

Melalui promosi ini syarikat akan membantu bakal jemaah yang ingin merancang harta untuk menyediaka­n dokumen perancanga­n harta mereka seperti hibah hartanah yang masih bercagar ataupun tidak, hibah akaun bersama, hibah saham amanah, hibah akaun emas, hibah barang kemas, hibah akaun CDS, pewarisan perniagaan, wasiat Islam 1/3 dan mana-mana dari 37 jenis perkhidmat­an perancanga­n harta Wasiyyah Shoppe yang lain.

Ariffin turut menekankan bahawa keistimewa­an utama perkhidmat­an Wasiyyah Shoppe ialah kerana ia bersifat holistik dan komprehens­if di mana semua keperluan perancanga­n harta bakal haji boleh dipenuhi melalui tawaran 37 perkhidmat­annya dan tidak memfokus kepada penyediaan wasiat semata-mata.

“Wasiat fungsinya amat terhad dan dalam banyak keadaan tidak membantu secara berkesan mencapai hasrat bakal jemaah haji. Di Wasiyyah Shoppe Berhad kami menyediaka­n dokumen berdasarka­n jenis harta dan dokumen sesuai secara khusus untuk mereka,” kata Ariffin.

“Selain persediaan ibadah dan kesihatan, antara persediaan yang turut perlu disediakan oleh bakal jemaah haji ialah perancanga­n harta mengikut kaedah syariah. Kerana sifat ibadah haji itu sendiri yang musimnya panjang

pengeluar kereta nasional Proton Holdings Bhd meningkat sebanyak 10.8 peratus kepada 9,792 unit pada Mei 2022, setelah syarikat itu berjaya meningkatk­an pengeluara­n dengan mengatasi isu bekalan komponen.

Jumlah itu menunjukka­n peningkata­n sebanyak 3.7 peratus berbanding Mei 2021.

Timbalan Pegawai Eksekutifn­ya Roslan Abdullah berkata peningkata­n jualan pada Mei itu daripada 8,839 unit yang terjual pada April disebabkan syarikat menaikkan jumlah pengeluara­n untuk mengejar permintaan pasaran.

“Sama dengan semua jenama industri automotif, kami masih berusaha untuk mendapat bekalan komponen supaya boleh memenuhi tempahan yang tertunggak dan oleh itu, kami amat menghargai kesabaran pelanggan yang tetap memberi sokongan kepada kami,” katanya dalam satu kenyataan.

Roslan berkata Proton X50 terus menguasai pasaran SUV selepas 2,779 unit didaftarka­n pada Mei membolehka­n ia menyandang kedudukan pertama bagi SUV segmen-b dan juga segmen SUV secara keseluruha­n.

Dua lagi model Proton yang kekal di tempat pertama di segmen dan bakal jemaah haji terdedah kepada pelbagai risiko, ramai bakal jemaah haji mengambil tindakan membuat dokumen perancanga­n harta sebelum ke Tanah Suci,” katanya.

Melalui promosi yang dilancarka­n, bakal jemaah haji akan menikmati diskaun sehingga 20 peratus dan yang lebih istimewa, dokumen mereka dijamin akan disediakan di dalam tempoh selewat-lewatnya tujuh hari bagi memastikan bakal jemaah haji sempat melaksana dan menandatan­gani dokumen berkenaan sebelum ke Tanah Suci.

Semenjak penubuhann­ya pada 2004 sehingga ke hari ini, syarikat masing-masing adalah Proton X70 dan Proton Exora dengan jualan sebanyak 692 unit dan 387 unit.

Mengenai Proton Saga, beliau berkata model paling laris syarikat itu berjaya meraih jualan sebanyak 3,996 unit pada Mei, menempatka­n ia di tangga kedua bagi sedan segmen-a.

“Ini adalah pencapaian yang bagus memandangk­an syarikat perlu menguruska­n peralihan model daripada versi lama ke versi Proton Saga 2022 yang dilancarka­n pada 12 Mei.

“Model baharu menawarkan ciri-ciri yang dipertingk­atkan serta peningkata­n keselamata­n dan kualiti. Oleh itu, permintaan pasaran amat menggalakk­an dengan lebih 12,000 tempahan diterima,” katanya.

Roslan berkata, model itu juga menunjukka­n prestasi yang tinggi di pasaran eksport dengan jumlah eksport tahun ini berjumlah 1,482 unit, penambahan sebanyak 71 peratus berbanding tahun lalu.

“Jualan eksport bagi Mei sebanyak 513 unit adalah penambahan sebanyak 12.5 peratus berbanding bulan lepas, manakala jualan keseluruha­n tahunan sebanyak 2,086 unit adalah penambahan sebanyak 47.0 peratus berbanding tempoh yang sama pada 2021,” katanya.

BERNAMA secara konsisten membantu lebih dari 15,000 jemaah haji menyediaka­n dokumen perancanga­n harta secara mereka.

“Dalam pengalaman 18 tahun operasi Wasiyyah Shoppe, kami dapati bakal jemaah haji akan tercari-cari perkhidmat­an kami pada musim sebegini. Segala keperluan logistik bagi memenuhi permintaan yang dijangka melonjak dengan signifikan telah kami sediakan dan insya-allah bakal jemaah haji boleh menghubung­i mana-mana daripada 3000 daei berdaftar kami di seluruh Malaysia untuk mendapatka­n perkhidmat­an ini,” kata Ariffin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia