Berita Harian

Tempahan Honda HR-V 2022 dibuka

Model yang bakal dilancarka­n tidak lama lagi dipamerkan di bilik pameran terpilih

-

Oleh Mohd Zaky Zainuddin

Honda Malaysia mengumumka­n bahawa tempahan untuk model serba baharu HR-V 2022 yang akan dilancarka­n tidak lama lagusudah pun dibuka, dengan bakal pembeli boleh melihat model berkenaan dengan lebih dekat di beberapa bilik pameran terpilih di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.

Model generasi ketiga untuk pasaran Malaysia ditawarkan dengan dua pilihan rangkaian kuasa iaitu petrol sepenuhnya dan hibrid E:HEV dengan versi hibrid elektrik menampilka­n teknologi

(I-MMD) serta tampil dengan penggayaan paling

iaitu RS.

Menurut Honda Malaysia, teknologi E:HEV menampilka­n sistem hibrid unik Honda yang berfungsi dengan lancar.

Katanya, ia menggabung­kan manfaat enjin petrol dan motor elektrik untuk memberikan kuasa maksimum serta penggunaan bahan api yang cekap.

“Trenkuasa termaju dalam HR-V RS serba baharu ini menawarkan kuasa 131PS dan tork 253Nm bagi menawarkan pengalaman pemanduan terbaik.

“Ia akan ditawarkan dengan tiga mod pemanduan iaitu ECON,

dan katanya. Bagaimanap­un, tiada sebarang perincian berkenaan spesifikas­i varian yang dijana oleh enjin petrol sepenuhnya diumumkan.

Banyak penambahba­ikan

Model generasi baharu ini menampilka­n dimensi panjang 4,385 milimeter (mm), lebar 1,790 mm, tinggi 1,590 mm serta jarak roda 2,610 mm.

Antara perincian-perincian yang disahkan untuk HR-V pasaran Malaysia hari ini termasuk teknologi LED untuk lampu hadapan, lampu nyalaan siang dan lampu kabus, lampu isyarat membelok jenis LED Sequential serta set rim aloi bersaiz 18-inci.

Untuk varian tertinggi HR-V RS E:HEV, ia akan menerima kamera pemantau titik buta serta pakej sistem bantuan pemanduan keselamata­n dengan perincian seperti

(CMBS atau AEB),

(LKAS), dengan

(ACC with LSF), lampu tinggi automatik dan dengan

(RDM dengan LDW). Selain itu, Honda HR-V RS E:HEV juga menerima fungsi seperti

serta fungsi pintu belakang bukaan tanpa sentuhan serta

 ?? ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia