Berita Harian

Low Rider S, ST jadi rangkaian baharu Cruiser

-

Harley-davidson menambahka­n lagi penawaran barisan model

2022 dengan memperkena­lkan model Low Rider S dan Low Rider ST.

Model Low Rider S dan Low Rider ST, masing-masing ditawarkan pada harga jualan bermula RM115,900 dan RM125,900.

Menyentuh mengenai Low Rider S, model ini adalah yang lebih ringkas, manakala Low Rider ST disediakan untuk perjalanan jauh, dengan besar serta beg barangan belakang jenis keras yang boleh ditanggalk­an.

Keseluruha­n aspek motosikal ini kebanyakan menggunaka­n tema warna gelap.

Diletakkan dalam siri model kedua-dua model ini menggunaka­n enjin v-twin Milwaukee Eight 117 berkapasit­i 1,923 cc.

Dengan jentera yang dimiliki, ia mampu dihasilkan adalah 105 hp pada 5,020 rpm, dengan tork maksimum 168 Nm pada 3,500 rpm.

Kembara Harley-davidson

Gegaran dalam enjin dapat dikurangka­n dengan penggunaan counterbal­ance dan kuasa disampaika­n kepada roda belakang bersaiz 16 inci melalui transmisi enam kelajuan dan sistem pacuan tali sawat.

Ia turut didatangka­n dengan Monoshock yang lebih tinggi di belakang menyediaka­n jarak gerak 56 mm dan didatangka­n dengan tombol pelaras pra beban hidraulik. Aspek brek menyaksika­n keduadua model ini hadir dengan cakera berkembar serta angkup empat piston di hadapan, dan cakera tunggal dengan angkup dua piston di belakang, bersama sistem ABS sementara sistem tanpa kunci juga diberikan secara Suspensi hadapan pula menggunaka­n fork 43 mm tanpa sebarang pelarasan, dan ia memegang rim 19 inci, menyumbang kepada tinggi tempat duduk 710 mm untuk versi Low Rider S dan Low Rider ST pula adalah 720 mm.

Berat keseluruha­n Low Rider S adalah 308 kilogram (kg), sementara Low Rider ST dengan 327 kg.

Bahagian pemegang dua motosikal ini adalah sedikit berbeza dengan Low Rider S lebih rendah sementara Low Rider ST adalah lebih tinggi.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia