Berita Harian

Kolaborasi Ella, Search dinanti

Ratu Rock kongsi projek besar rakam single bersama Denden untuk pasaran Indonesia

-

Search dari dahulu sampai sekarang. Jadi, saya sangat gembira dan bangga apabila dijemput buat persembaha­n.

“Pada masa sama, rasa gugup masih ada. Namun, saya berseronok dan bersyukur segala-galanya lancar dan baik,” katanya.

Sokong band idola

Menyampaik­an lagu dan bersama Denden pada malam itu, Ella berkata, mereka sengaja memilih lagu itu yang dianggap sesuai untuk peminat setia Search.

“Lagu itu jarang kita dengar mereka bawa di konsert. Seperkara lagi, lagu itu jika dibandingk­an persembaha­n secara langsung dan rakaman, ia berbeza.

“Secara peribadi, saya sukakan lirik lagu katanya.

Berkongsi kenangan, Ella berkata, dia pernah menjayakan konsert siri jelajah bersama Search pada 2000. Justeru, banyak momen indah dicipta bersama kumpulan rock legenda itu.

“Kami selesa bersama dan apabila bekerjasam­a, semuanya mudah, Alhamdulil­lah. Terima kasih kepada peminat yang datang dan yang menyokong.

“Semangat kami naik apabila melihat anda semua hadir. Kita semua memerlukan antara satu sama lain,” katanya.

Tunda konsert di Singapura

Ketika semakin ramai artis dan kumpulan rock mementaska­n konsert selaras fasa peralihan endemik, Ella juga tidak terkecuali merancang projek sama.

“Kami sedang fokus kepada projek mementaska­n konsert di mana ada beberapa lokasi sedang dilihat, sama juga dengan tarikh sesuai.

“Saya percaya semua penyanyi rindu hendak mengadakan konsert. Jadi, apabila kita sudah diberi kelonggara­n dan peluang untuk beraksi, mengapa tidak? Semua orang pasti teruja.

“Saya berharap biar siapa pun yang mengadakan konsert, peminat datang beri sokongan. Secara langsung, ini membuatkan industri muzik kita lebih berkembang,” katanya. Sepatutnya, Ella bakal beraksi pada konsert di Singapura, bulan depan, namun, terpaksa ditunda berikutan pelaksanaa­n prosedur operasi standard (SOP) berbeza di republik itu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia