Berita Harian

‘Spekulasi pertemuan Azmin, PKR strategi jahat’

- Oleh Mohd Nasaruddin Parzi

Tindakan untuk timbul keraguan dalam kalangan anggota BERSATU, PN bhnews@bh.com.my

Kuala Lumpur: Spekulasi mengenai pertemuan Ketua Penerangan Perikatan Nasional (PN), Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan pemimpin PKR direka sebagai strategi jahat untuk menimbulka­n keraguan dan kesangsian dalam kalangan anggota BERSATU dan PN terhadap komitmen beliau.

Setiausaha PN Selangor, Muhammad Hilman Idham, berkata beliau menafikan Azmin sudah mengadakan pertemuan dan perbincang­an dengan mana-mana pemimpin PKR seperti dilaporkan portal media sebelum ini.

“Kenyataan media Azmin bertarikh 17 Jun lalu menegaskan, beliau komited terhadap perjuangan BERSATU sebagai sebuah wadah politik dan akan terus berusaha untuk menyemarak­kan yang mendewakan manusia rakus tanpa hala tuju untuk memelihara kebajikan rakyat.

“Kami akan terus mempertaha­nkan panji-panji BERSATU dan PN demi kesejahter­aan rakyat dan kemakmuran negara,” katanya.

Sebuah portal sebelum ini melaporkan Azmin mengadakan pertemuan dengan beberapa pemimpin PKR, namun tujuan pertemuan tidak dinyatakan dengan jelas.

Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Facebook beliau membuat usikan nakal terhadap Azmin antara lain mendakwa pertemuan dengan pemimpin PKR itu diadakan di Hotel Sheraton, Petaling Jaya minggu lalu.

 ?? ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia