Berita Harian

Wanja tak sabar

- Oleh Izzali Ismail

Piala AFC

Penyerang Cameroon tekad pamer bisa, julang Kedah

bhsukan@bh.com.my

Alor Setar: Penyerang utama Kedah Darul Aman FC, Ronald Ngah Wanja tekad memberi persembaha­n terbaik buat Sang Kenari pada saingan Piala AFC di Bali, Indonesia bermula esok.

Reputasiny­a sebagai penjaring terbanyak Liga Jordan musim lalu dan diikuti tujuh gol yang dirakamnya dalam saingan Liga mahu mencetak seberapa banyak Super setakat ini sudah pasti menjadi gol bagi membantu Kedah mencatat bekalan terbaik untuk bekas kemenangan. penyerang kebangsaan Cameroon “Itu adalah sasaran semua penyerang ini mempamerka­n bisanya. di bahagian paling hadapan,

Kekuatan serangan skuad namun hantaran gol untuk Sang Kenari yang menjadi sandaran membantu pasukan mendapatka­n di Bali itu dijangka bertambah gol juga perkara penting kerana kukuh dengan kehadiran dua misi semua pemain Kedah adalah lagi pemain import terbaru iaitu memastikan pasukan dapat Mahmoud Al-mardi dari Jordan mencapai kemenangan,” katanya. dan Sanrawat Dechmitr (Thailand). Wanja juga mengakui Kedah tidak akan diberi laluan mudah

“Saya mengidamka­n jaringan pada semua perlawanan berdasarka­n di pentas Piala AFC ini kerana sebagai reputasi dan kekuatan penyerang, sudah pasti saya pihak lawan.

Katanya, Sang Kenari adalah pasukan yang baru dibentuk semula pada musim ini, namun beliau percaya skuad berkenaan akan hadir ke Bali dengan minda yang positif selepas bekerja keras sepanjang tempoh persiapan.

“Saya juga melihat beberapa aksi membabitka­n kelebihan dan kekurangan pasukan lawan yang akan kami hadapi dalam kumpulan G nanti. Namun kami tetap bersiap sedia untuk pastikan tiada kelemahan kami yang akan menjadi kelebihan buat mereka apabila beraksi nanti,” katanya.

Liga Super

 ?? ?? Wanja sudah sedia bantu Kedah bersaing di Piala AFC.
Wanja sudah sedia bantu Kedah bersaing di Piala AFC.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia