Berita Harian

7-Eleven buka cawangan terbesar

-

diperakui halal.

“Kualiti dan mampu milik menjadi faktor utama yang mempengaru­hi pembelian dalam persekitar­an runcit dinamik ini yang banyak bergantung kepada pilihan pengguna,” tambahnya.

Chuah berkata demikian selepas melancarka­n kempen itu bersama Timbalan Menteri Perdaganga­n Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Rosol

Wahid dan Ketua Pegawai Eksekutif HDC, Hairol Ariffein Sahari di Lotus’s Ampang dekat Kuala Lumpur, semalam.

Chuah berkata, 90 peratus daripada lebih 3,000 produk Lotus’s Own Brand diperoleh dan dikeluarka­n oleh syarikat tempatan dan ini menunjukka­n keyakinan syarikat terhadap keupayaan dan kualiti PKS tempatan.

Beliau menambah, pengeluar 7-Eleven Malaysia membuka kedai dua tingkat utama dikenali 7CAFÈ by 7-Eleven di Bandar Puteri Puchong, lengkap dengan kedai buku mini dan minuman menerusi kerjasama Bookxcess serta Niko Neko Matcha.

Ia sebahagian usaha pengendali rangkaian kedai serbaneka terkemuka itu untuk meningkatk­an pengalaman beli-belah gaya hidup pelanggan.

Ketua Pegawai Eksekutif Bersama 7-Eleven Malaysia, Tan Uming, berkata idea utama penubuhan 7CAFÈ adalah untuk bekerjasam­a dengan perniagaan tempatan yang sesuai dengan gaya hidup.

“Dengan Niko Neko sebagai penyedia minuman matcha berkualiti tinggi bersama Bookxcess yang mempunyai rangkaian buku yang sangat mudah diakses dan sangat berpatutan untuk semua, kami melihat ini sebagai sesuai untuk konsep 7CAFÈ.

“7CAFÈ by 7-Eleven mensasarka­n untuk membuka lebih banyak cawangan tidak lama lagi, termasuk di luar Lembah Klang dalam usaha menawarkan cadangan unik kemudahan gaya hidup ini kepada pelanggan,” katanya pada pelancaran kedai serbaneka konsep baharu itu, semalam. tempatan juga perlu melengkapk­an diri mereka dengan kemahiran dan keupayaan yang betul kerana ia penting dalam menghasilk­an produk berkualiti dan harga yang kompetitif.

Sementara itu, Hairol Ariffein berkata, kempen itu juga bertujuan menarik PKS menjadikan halal sebagai cadangan nilai atau nilai tambah kepada aktiviti perniagaan mereka. BERNAMA

Turut hadir, Ketua Pegawai Eksekutif Bersama 7-Eleven Malaysia, Wong Wai Keong.

Cawangan utama 7CAFÈ by 7-Eleven di Puchong adalah yang terbesar di Malaysia setakat ini.

Menyentuh mengenai tema 7CAFÈ, Wai Keong berkata, kaunter makanan kedai berkenaan bertemakan gabungan Amerika dengan sentuhan tempatan.

“Kegemaran pelanggan kami ialah Croffle yang didatangka­n dengan pelbagai pilihan manis atau savuri serta kopi yang baru dibancuh pada harga berpatutan.

“Di bahagian penyejuk, kami memiliki produk seperti hidangan sedia untuk dimakan, onigiri, sandwic serta pencuci mulut yang memberikan pelanggan pelbagai pilihan.

“Di kedai ini, kami memiliki mempunyai pelbagai jenis produk. Kami akan memberi pilihan kepada pelanggan untuk datang dan membeli-belah di kedai serta sebab untuk terus datang kembali,” katanya.

Selain produk kemudahan biasa di rak, 7CAFÈ by 7-Eleven juga meningkatk­an kategori produk permintaan lain untuk menawarkan pilihan dan variasi yang lebih luas untuk pelanggan.

 ?? ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia