Berita Harian

AOS kembali ke MAEPS

-

Art of Speed (AOS), acara tempatan Malaysia yang terkenal dengan Kustom & Counter Culture kembali dengan acara tahunannya yang ke-10 tahun ini, selepas dua tahun menyepi dek penangan pandemik COVID-19.

Acara ini bakal kembali dengan motosikal kustom, kenderaan radikal, pameran restorasi seni dan budaya kustom di Taman Ekspo Pertanian Malaysia (MAEPS), Serdang, Selangor pada 2 dan 3 Julai ini.

Art of Speed Malaysia (AOSM) disokong oleh Tourism Malaysia di bawah Kementeria­n Pelanconga­n, Seni dan Budaya Malaysia (MOTAC) melalui Pelan Pemulihan Pelanconga­n 2022 yang telah dilancarka­n Menterinya, Datuk Seri Nancy Shukri dengan slogan ‘Cuti-cuti Malaysia 2022’ dalam usaha meningkatk­an pelanconga­n domestik.

Antara yang menarik yang bakal disajikan di AOS kali ini adalah penyertaan tetamu dari luar negara termasuk Emi Suganuma, ‘Sunny’ Yano & Michi ‘NATQQ’ dari MOON

EYES, Jepun; Scott Johnson dari Mama Tried Motorcycle Show, Warren Heir Jr dari Flat Out Friday, Yaniv Evans dari Powerplant Motorcycle­s, semuanya dari Amerika Syarikat (AS); dan Artis Chopper dan Kustom; Russell Murchie ‘MOW’ dari Australia.

Bersaing rebut hadiah

Sorotan khas untuk AOS 2022 pula akan merangkumi

2022 akan menyaksika­n tujuh pembina khas bersaing untuk merebut hadiah wang tunai RM10,000 (pemilihan juri) dan wang tunai RM5,000 (pilihan awam).

Pembina khas yang bersaing ialah Skatecture dari Sarawak; pembina khas adalah Mohammad Nasir Morni; Chaos Kustom dari Sarawak; pembina khas adalah Azizan Abdul Rahim; Acid Welding dari Johor; pembina khas adalah Abd Rasid Ismail; Jewa Lukha dari Pulau Pinang; pembina khas adalah Farhan Uzair Sabri; Motorburuk Garage dari Pulau Pinang; pembina khas adalah Mohd terbukti di pasaran itu telah merekodkan lebih 750,000 unit di jalan raya di seluruh dunia dan boleh didapati di 22 negara dengan cuaca dan keadaan jalan raya yang pelbagai.

Dengan kecekapan lebih tinggi bagi setiap silinder dan enjin yang lebih padat, pilihan yang sesuai bagi pemandu milenium yang kontempora­ri, enjin 1.5L TGDI mencapai pengeluara­n kuasa maksimum 177PS dan tork 255Nm, mencapai kemuncakny­a lebih awal pada 1,500 rpm.

Berbanding dengan enjin 1.8L TGDI, terdapat penguranga­n 7.0 peratus dalam penggunaan bahan api pada kitaran bandar.

Pelanggan mempunyai pilihan untuk memilih varian AWD, dilengkapi dengan pacuan empat roda pintar

Aidzam; RGF dari Perlis; pembina khas adalah Fazrul Izham Azizan; dan Zuhal Fast Custom dari Johor; pembina khas adalah Abdul Halim Jamaludin.

Jelajah Hot Wheels Legends juga akan kembali dan akan dilancarka­n pada 18 Jun 2022 di Publika dengan pameran hebat yang menampilka­n Monster Truck Bone Shaker bersaiz sebenar di tapak acara AOS 2022.

Selain itu, dengan kerjasama Noequal.co adalah NEAT Fest yang kembali di Dewan C, menampilka­n paparan kolektif kenderaan yang terpilih dari seluruh Malaysia dengan nama ‘Garage Life’.

AOS 2022 akan memperkena­lkan tiket yang dibuka satu jam lebih awal pada jam 9.30 pagi berharga RM55 sah untuk dua hari.

Pengunjung boleh menikmati satu jam tambahan di dalam dewan utama dan juga Dewan C dan D.

Tiket hujung minggu biasa (tanpa konsert Sound Circus) berharga hanya RM35 sahaja dengan kanak-kanak di bawah 12 tahun dan pemegang pas Orang Kelainan Upaya (OKU) masuk secara percuma.

 ?? ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia