Berita Harian

Aiman lakar hatrik pertahan kejuaraan

-

Aiman (kanan) ketika aksi ujian masa individu Kejohanan Berbasikal Kebangsaan di Manong, semalam.

Kejohanan Berbasikal Kebangsaan

Kuala Lumpur: Pelumba Team Sapura Cycling (TSC), Muhammad Nur Aiman Rosli membuktika­n dirinya berada pada kelas tersendiri apabila berjaya mempertaha­nkan kejuaraan dalam acara ujian masa individu buat kali ketiga berturut-turut di Kejohanan Berbasikal Kebangsaan yang berlangsun­g di Manong, Perak, semalam.

Pengurus pasukan, Sayuti Zahir percaya pencapaian yang dilakar Aiman itu akan menjadi motivasi buat dirinya dalam persiapan menghadapi Sukan SEA Kemboja, tahun depan.

“Alhamdulil­lah Aiman dapat kekalkan jersi juara ujian masa buat kali ketiga berturut-turut dan keempat buat TSC. Ia satu yang boleh dibanggaka­n dan penting untuk dia (Aiman) mendapat keyakinan dan menangi emas di Sukan SEA nanti.

“Rakan pasukan Adlan (Muhammad Shaiful Adlan Shukri) yang mendapat kedudukan kedua juga menunjukka­n prestasi yang bagus.

“Kejayaan ini memberi impak yang positif kepada pasukan dan rakan sepasukan untuk kami teruskan perjuangan dalam acara lebuh raya dan kekalkan jersi juara kebangsaan yang dimenangi oleh Mohamad Saari Amri Abd Rasim esok (hari ini),” katanya.

Pada aksi yang berlangsun­g di Dataran Amanjaya, Manong Perak itu membabitka­n jarak laluan sejauh 36.8 kilometer menyaksika­n Aiman mencatatka­n masa 47 minit 33.144 saat (s) untuk bergelar juara menewaskan rakan pasukan Adlan di tempat kedua, 47:58.94s, manakala pelumba Terengganu Polygon Cycling Team, Mohamad Nur Aiman Mohd Zariff di tempat ketiga, 48:33.258s.

 ?? ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia