Berita Harian

Dua beranak rentung banglo terbakar

- Oleh Hafidzul Hilmi Mohd Noor bhnews@bh.com.my

Api dipercayai bermula dari tingkat tiga kediaman

Kuala Lumpur: Dua beranak rentung, manakala dua lagi melecur dalam kebakaran di sebuah rumah di Taman Gembira, Seputeh, semalam.

Timbalan Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) Kuala Lumpur, Rozihan Anwar Mamat, berkata pihaknya menerima panggilan kejadian pada jam 6.22 pagi.

“Empat jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Seputeh, BBP Pantai, BBP Sri Petaling dan BBP Hang Tuah bergegas ke lokasi kejadian.

“Kebakaran berjaya dikawal pada jam 6.54 pagi dan padam sepenuhnya pada jam 7.12 pagi sebelum menemui dua mangsa rentung,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, semalam.

Beliau berkata, kediaman banglo tiga tingkat itu dihuni enam sekeluarga dan mangsa yang rentung dipercayai warga emas wanita berusia 61 tahun dan anaknya berusia 27 tahun, masing-masing berada di bilik berasingan.

“Api dipercayai bermula dari tingkat tiga kediaman terbabit sebelum merebak ke tingkat bawah,” katanya.

Katanya, mayat mangsa diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut manakala dua lagi mangsa yang melecur dihantar ke hospital untuk rawatan.

“Siasatan lanjut berhubung punca dan jumlah kerugian sedang dijalankan,” katanya.

 ?? (Foto ihsan Bomba Kuala Lumpur) ?? Anggota bomba memadamkan kebakaran banglo tiga tingkat di Taman Gembira, Seputih, Kuala Lumpur, semalam.
(Foto ihsan Bomba Kuala Lumpur) Anggota bomba memadamkan kebakaran banglo tiga tingkat di Taman Gembira, Seputih, Kuala Lumpur, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia