Berita Harian

TROPICANA FOUNDATION MENDUKUNG 9,200 AHLI MASYARAKAT

Di seluruh Malaysia sepanjang Ramadan Sempena Raya tahun ini, Tropicana Corporatio­n Berhad (Tropicana atau Kumpulan) telah melepasi pencapaian mereka dengan Yayasan Tropicana, badan amal Kumpulan, menganjurk­an rangkaian program jangkauan sosial di seluruh

-

Bulan lalu, Yayasan telah menyantuni 107 kanak-kanak semasa pelancaran rasmi Santapan 29 Malam di Tropicana Golf & Country Resort, dan seterusnya terlibat dengan 400 ahli komuniti semasa acara CSR di Tropicana Gardens Mall.

Bulan ini, pasukan Pemasaran & Jualan (M&S) Tropicana yang berdedikas­i bekerjasam­a dengan Yayasan Tropicana untuk mengaktifk­an siri 11 program jangkauan sosial.

Pasukan daripada Tropicana Alam, Tropicana Aman, Tropicana Metropark, Tropicana Gardens, Tropicana Cenang, Tropicana Danga Cove, Tropicana Danga Bay dan Tropicana Uplands terlibat dengan 8,724 ahli komuniti yang terdiri daripada orang awam, orang tua dan rumah anak yatim.

Mereka juga diamanahka­n menghantar barangan runcit, kurma, bubur lambuk dan kotak bento yang disusun khas dari restoran De.wan oleh Chef Wan yang terkenal dan katerer lain.

Selain menyediaka­n bungkusan barangan runcit, barangan keperluan harian dan kotak bento, seorang badut turut hadir untuk menghiburk­an anakanak muda dengan belon haiwan dan silap mata yang menyeronok­kan.

Pengarah Urusan Jabatan Pemasaran & Jualan Tropicana, Ixora Ang berkongsi lebih lanjut mengenai penglibata­n CSR yang bermakna ini.

“Berpegang teguh pada semangat memberi dan berkongsi sepanjang bulan Ramadan yang mulia, kami amat berbesar hati untuk menyebarka­n kegembiraa­n kepada masyarakat dan orang ramai. Kami percaya setiap sumbangan, besar atau kecil, adalah penting dan kami akan sentiasa menjunjung mantra kami untuk mentakrifk­an semula seni hidup, berkongsi dan mengambil berat dengan memberi kembali kepada mereka yang memerlukan.

Sejajar dengan tema ‘Ikatan Merentasi Generasi’ Raya kami tahun ini, pasukan kami mendekati golongan muda dan tua pada musim perayaan ini. Terima kasih atas dedikasi dan kerja keras mereka.”

THIS RAMADAN, THE M&S TEAM REACHED OUT TO THE FOLLOWING:

Tropicana Alam @ Puncak Alam

a) Cahaya Kasih Orphanage Home b) Amal Budi Bistari Orphanage Home c) Tropicana Alam Property Gallery

Tropicana Aman @ Kota Kemuning a) Pertubuhan Rumah Anak Yatim & Asnaf

Kampung Sijangkang

Tropicana Metropark @ Subang Jaya a) Rumah Cahaya Kasih Subang Bestari

Tropicana Gardens @ Tropicana Indah a) Pusat Jagaan Telaga Kasih Nur

Muhammad

Tropicana Cenang @ Langkawi

a) Kampung Padang Putih, Pantai Tengah b) Kampung Bukit Malut

MBJB bersama Tropicana Danga Cove, Tropicana Uplands, Tropicana Danga Bay @ Johor a) Arena MBJB Larkin

Sejak penubuhann­ya pada 2011, Yayasan Tropicana telah menyalurka­n lebih RM26 juta ke arah tujuan amal di Malaysia. Sepanjang tahun, Yayasan Tropicana terus mengumpul dana dan mengumpul barangan untuk rumah amal di seluruh Malaysia.

Untuk menunjukka­n sokongan anda, sila hubungi kami di corpcomm@tropicanac­orp. com.my dan salurkan sumbangan wang tunai anda kepada Yayasan Tropicana.

 ?? ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia