Buzz 1 Kening Tercantik Dalam Hidupmu

Trik yang mungkin belum pernah kamu dengar daripada jurusolek yang mencipta trik itu.

Cosmopolitan (Malaysia) - - CONTENTS -

MAKE A ‘SANDWICH’

“Gunakan gel pada kening dahulu, kemudian letak lagi pada spoolie dan berus kening sekali lagi. Dengan melapiskan setiap helaian bulu kening dengan gel akan membuatkan ia nampak lebih tebal.”

– VINCENT OQUENDO @MAKEUPVINC­ENT

MULA PADA PUNCAKNYA

“Isikan pertengaha­n kening dulu, bergerak ke ekor kening dan akhir sekali barulah pangkalnya. Ini akan mengelak daripada kamu terlebih lukis pada depan kening yang kelihatan tidak natural.”

– SIR JOHN BARNETT @SIRJOHNOFF­ICIAL

GUNA BERUS CELAK

“Celupkan pada brow gel atau krim kening dan guna untuk garis halus-halus. Tidak seperti spoolie, berus celak memudahkan lagi untuk mimik bulu kening semula jadi.”

– ALANA WRIGHT @ALANAWRIGH­TMAKEUP

MASKARA PUN BOLEH

“Jika keningmu sedia lebat dan gelap, jimat wang dengan menggunaka­n maskara yang kamu ada untuk mewarnakan­nya sedikit. Kebanyakan formula memberi definisi, warna serta kemasan yang baik.”

– PATRICK TA @PATRICKTA

JADIKAN ARAH BULU KENING SEBAGAI PANDUAN

“Jika bulu kening tumbuh lurus pada pangkalnya, melintang pada tengahnya dan ke bawah pada ekornya, ikut saja arah semula jadi itu.”

– KATIE JANE HUGHES @KATIEJANEH­UGHES

LAP DULU BARU BERUS

“Sebelum kamu berus kening, bersihkan dulu spoolie pada tangan kamu, sekali dua lalu untuk nipiskan produk yang melekat untuk elak kening yang comot dan terlebih warna.”

– JESSA BLADES @JESSABLADE­S

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia

© PressReader. All rights reserved.