FUN & FIREWORK

EH (Malaysia) - - JURNAL CANTIK -

NIA ATASHA

Apa yang memberi inspirasi untuk anda menjadi model? Saya bermula di bidang ini bukanlah atas cita-cita. I’ve got scouted, dan apabila di bidang ini, saya sedari modelling ini sangat berkait rapat dengan seni. Saya seorang yang memang meminati seni dan seorang yang artistik. Jadi creating art, itulah yang membawa saya ke bidang ini. Jika bukan menjadi peragawati, apakah profesion impian anda? Artist, a painter atau apa-apa yang berkaitan dengan seni! Adakah persepsi anda kepada industri peragaan berubah selepas menjadi sebahagian­nya? Sudah tentu. Waktu saya bermula dulu saya tidak rasa yang menjadi peragawati ini satu kerjaya lebih-lebih lagi di Malaysia. Tapi selepas beberapa tahun di bidang ini, saya sedari ia adalah satu profesyen yang ‘real’ dan ia ternyata boleh membawa saya pergi jauh. Jadi itulah, awalnya saya tidak mengambil kerja ini dengan serius, namun sekarang ia penting bagi saya.

Apakah ‘highlight’ sepanjang

bergelar model? Apabila saya berpeluang melakukan penggambar­an bersama model antarabang­sa, Xiao Wen Ju. She’s one of the Victoria’s Secret Angel. Penggambar­an tersebut berlangsun­g di Kampuchia untuk majalah berbahasa Cina.

Apakah rutin cantik anda apabila punya tawaran peragaan

keesokan hari? Saya sentiasa memakai pupur pada malam sebelum penggambar­an, dan sentiasa tidur awal.

Apa yang anda lakukan apabila

‘o duty’? Saya akan tidur! I love sleeping, disebabkan itu nama Instagram saya ‘sleepyIlla­ma’.

CAT YONG

Terangkan inspirasi gaya yang

dihasilkan ini? Penuh rona, gembira dan menyeronok­an! Kombinasi ini adalah interpreta­si saya buat ulang tahun EH! yang ke-20.

Kongsikan pengalaman anda membesar dengan dunia

solekan? Saya sememangny­a gemar bermain dengan alat solek sejak kecil. Saya suka melihat orang bersiap cantik, lengkap dengan solekan dan rambut yang sempurna. Dek kerana minat, saya mengambil kursus solekan di akedemi. Penggambar­an yang paling anda suka bersama EH! Semuanya! Bagi saya berkerja bersama team EH! sentiasa menyeronok­kan, mereka bagaikan keluarga. Apakah tip solekan yang paling berguna pernah anda terima? Less is more. Ia tidak pernah salah, percayalah.

Apakah nasihat untuk jurusolek

baru? Tidak kira betapa bagus pun anda, sentiasala­h berbuat baik dan merendah diri. Jangan memilih kepada siapa untuk anda berbaik-baik. Dan kerja keras dan sabar sangat penting!

JUNO KO

Siapa yang memberi inspirasi kepada anda untuk menjadi penggaya rambut? Ibu saya. Pengambara­n pertama anda bersama EH!? Pengambara­n untuk ‘Citra Cantik’.

Apakah cabaran terbesar sebagai seorang penggaya

rambut? Untuk keluar dari zon selesa dan terus bergerak agar seiring dengan trend terbaru.. Pengalaman yang paling tidak dapat dilupakan sepanjang bergelar penggaya rambut? Ketika pengambara­n di Jepun. Saya melakukan empat penggambar­an fesyen dalam satu hari. Pengalaman yang paling teruk setakat ini? Tiada! Keep fighting what you love to do! Boleh terangkan gaya rambut anda untuk pengambara­n istimewa ini? FIREWORKS! Happy 20th birthday to EH!!!

Kongsikan tip pengayaan

rambut yang baik? Anda perlu rajin dan dengan sedikit usaha anda akan kelihatan cantik.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia

© PressReader. All rights reserved.