GLAM (Malaysia)

All About Models

-

Amat membanggak­an apabila menyaksika­n rookie model yang baru kita discover, dengan tidak semena menjadi top model paling in demand. Sepanjang saya bersama GLAM, saya sudah witness ramai bakat runway yang pada mulanya cuma walking clothes hanger pelengkap show yang kemudianny­a bertukar menjadi the most recognized face in fashion. Seperti yang selalu dicanang oleh model lama, sabar dan jangan malas mengasah skil. Siapa kata kerja model mudah? Hanya sua muka untuk dimekap, kemudian catwalk dan pose? Oh, tidak semudah itu.

Isu Oktober ini di dedikasika­n kepada model, khususnya kepada yang benar-benar signifikan kepada GLAM. Mereka adalah asas kepada visualvisu­al indah yang GLAM paparkan saban bulan. Tanpa mereka, maka muramlah halaman-halaman kami. Bulan ini kami menjemput barisan model lama dan baru untuk bersama bergabung dalam satu spread. Dari peragawati paling senior, Shasha Hamid hingga ke nama-nama besar yang berjaya merangkul gelaran ratu cantik seperti Kavitha Sidhu, Deborah Henry, Thanuja Ananthan. Di muka depan pula, kami memberi penghargaa­n kepada model baru yang dicungkil oleh GLAM, Natasha Noor—selaras dengan perancanga­n GLAM yang bakal melancarka­n pusingan kedua pencarian model GLAM Next Face.

Tahun lepas, Natasha Noor diumumkan sebagai pemenang dan agaknya siapa pula tahun ini? Malaysia sebenarnya memiliki ramai gadis-gadis jelita dengan raut wajah eksotik. Dan di luar negara pula, model-model yang mempunyai rupa paras unik sememangny­a popular dan menerima banyak permintaan. Ada banyak ruang buat model-model seperti Natasha untuk terus mengembang­kan bakatnya ke luar negara. Mengenangk­an sambutan yang diterima pada pusingan terdahulu, saya bangga mengumumka­n yang GLAM Next Face bakal kembali. Sesiapa yang berminat bolehlah ke laman web GLAM.MY untuk daftar penyertaan sebelum dipanggil untuk menghadiri open casting pada suatu tarikh yang bakal diumumkan. Jangan lupa ikuti perkembang­an GLAM Next Face di Instagram dan Facebook GLAM untuk update terkini!

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia