GLAM (Malaysia)

GODAAN ITALI

Sinergi yang cuba dihembuska­n pada koleksi musim luruh 2017 Bulgari adalah melalui pemilihan motif yang lebih relaks seperti grafik dan dot lantas ia turut memberikan biasan cita rasa rock yang turut berada di dalam sanubari wanita. Ada juga godaan yang d

- OLEH A IZAT A IDID GAMBAR BULGARI

Bintang dan polka-dot menjadi motif yang cukup kuat pada zaman lampau dengan makna yang tersirat indah. Bersama sejarah yang mendalam ia diangkat oleh Bulgari untuk menjadi motif mereka kali ini. Grafik bintang dan polka-dot ini dipersemba­hkan dengan jiwa lebih kontempora­ri walaupun ia mempunyai nilai tradisi yang tersendiri. Bulgari menghidupk­annya dengan cita rasa unik yang bersifat peribadi bersama legasi mereka yang cukup tinggi. Tambahan lagi, simbahan dan perincian indah dalam palet batu permata menguatkan lagi himpunan aksesori musim luruh 2017 Bulgari.

Rasa sensual tidak pernah lari daripada Bulgari. Kali ini ia terus menjadi nadi idea buat Bulgari dan uniknya bukan digunakan pada himpunan barang kemas namun dihembus pada himpunan beg terbaru mereka. Koleksi Diva’s Dream yang dilancarka­n oleh Bulgari adalah satu invasi baru yang memadukan budaya seni mozek orang Rom purba dengan legasi Bulgari sendiri. Susun atur perincian yang digubah seperti bentuk kipas mendapat idea daripada butiran permata mewah Bulgari. Bentuk itu digunakan sebagai gancu pada beg Diva’s Dream.

Selain itu, di bawah payung koleksi beg Diva juga ada beg Quilted Diva yang memadukan material nappa bersama kulit yang lebih kuat. Beg bercita rasa moden ini mempunyai rentak yang lebih urban dan hadir dalam dua saiz yang berbeza. Beg Mottled Python Diva bersemanga­t cukup eksotik yang mana setiapnya digubah mengikut material tersendiri. Batu akik digunakan pada permukaan beg untuk mencipta elemen sisik ular.

Panji Bulgari terus mengangkat elemen ular melalui koleksi beg Serpenti Viper yang diinspiras­ikan daripada bentuk kepala tiga segi ular kapak. Gancu begnya pula adalah kombinasi daripada batu yang diperkemas dengan cat berkilat dan malakit yang digubah pada dua sisi gancu tersebut. Ada juga beg yang melaungkan jiwa muda dengan paduan elemen era disko 70-an. Beg Psychedeli­c Python membangkit­kan personalit­i yang cukup segar.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia