GLAM (Malaysia)

KALENDAR NOVEMBER

-

4

It’s the Ship Penggemar kapal cruise dan musik? It’s the Ship ini merupakan salah satu festival yang tidak boleh dilepaskan peluang. Festival musik ini berkonsepk­an di atas kapal cruise yang akan berlayar dari Singapura ke Langkawi. Kapal ini dipenuhi dengan pelbagai aktiviti menarik seperti ais ski, bowling, musik DJ yang memainkan muzik sepanjang hari dan malam serta swimming pool yang dipenuhi buih-buih. Tambahan pula terdapat room service 24 jam yang disertai dalam harga tiket anda. Festival yang sangat unik ini sudah semestinya akan mewarnai minggu anda!

9

Shanghai Art Fair, China Penggemar seni perlu menandakan tarikh ini pada kalendar anda. Pameran Seni Shanghai, acara seni perdana Asia, berlangsun­g setiap November di Shanghai Mart di Shanghai. Pameran itu adalah perayaan Cina yang agak baru (ia bermula pada tahun 1997), tetapi telah menjadi salah satu acara seni terbesar di dunia dengan lebih daripada 1,000 galeri dari kira-kira 50 negara yang dipamerkan. Terdapat pelbagai karya-karya seni menarik yang boleh dimiliki dan dipamerkan.

14

Charlie Puth In Malaysia PR Worldwide dan Live Nation dengan bangganya mengumumka­n bahawa penyanyi dan penulis lagu berbilang platinum, penyanyi America Charlie Puth akan mempersemb­ahkan beberapa buah lagu kepada peminatnya di Malaysia. Charlie Puth merupakan artis yang menyampaik­an lagu pop rock dan kontempora­ri. Konsert satu malam ini hanya akan diadakan di Stadium Indoor Malawati, Shah Alam pada 14 November tahun ini.

19

Dior : From Paris To The World Pemilihan lebih daripada 200 pakaian adibusana, serta aksesori, perhiasan pakaian, gambar, lukisan, video landasan dan bahan arkib lain, akan mengesan sejarah rumah fesyen haute couture ikon, Christian Dior. Christian Dior juga adalah ahli galeri seni yang menjadi couturier terkenal di Paris dan di seluruh dunia. Dia mengagumi reka bentuk yang canggih daripada segi cutting bahu, dada dan silhouette. Bagi menandakan permulaan pergerakan epik dalam sejarah fesyen Dior berjaya menjadi rumah couture pertama di dunia. Pameran ini akan diuruskan oleh Denver Art Museum di Hamilton Building.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia