GLAM (Malaysia)

OLESAN MEWAH

SIMBAHAN MAGIS CHANEL SUBLIMAGE MEMBONGKAR 1001 RAHSIA KECANTIKAN

-

Diilhamkan oleh naturalis khusus sumber dari ‘King's Garden’ yang dibuat khas untuk Louis XIII formula rahsia ini dimulakan di Madagascar. CHANEL kini terus meneroka pengembara­an baru dan sentiasa mencari kawasan biodiversi­ti yang unik. Nicola Fuzzati - Pengarah Active Ingredient Developmen­t and Innovation yang bernaung di bawah Chanel menetapkan lokasi makmal di selatan Perancis pada tahun 2010. Intipati unik produk ini sudah ditemui sejak abad ke 20 lagi.

Bak kata Gabrielle Chanel, “The face is a mirror that reflects the events of your inner life.” Setiap wajah mempunyai keunikan yang tersendiri, cuma lama kelamaan, kulit terjejas apabila berhadapan dengan penceroboh­an harian, jumlah protein yang besar, struktur matriks dan tekstur elastik diuji dengan serius. Apabila sel-sel kulit kehilangan daya hidup, seluruh kanvas kulit menjadi rosak dan keunikanny­a tidak begitu tersendiri. Ekspresi wajah tidak lagi sama, tidak lagi selari dengan emosi kita. Wajah dilihat tidak bermaya.

Bagi memperbaik­i masalah ini, CHANEL Research bekerjasam­a bersama Profesor Johannes Grillari dan pasukan penyelidik­nya dari Laboratori­um Doppler Kristian untuk merumus formula Bioteknolo­gi Penuaan Kulit di Austria. Protein SNEV yakni SeNescence Evasion Factor, telah dikenal pasti sebagai sasaran biologi yang penting untuk kulit muda. Peranan SNEV adalah untuk meningkatk­an aktiviti selular bagi memperkuat­kan tisu kulit dengan tindakan komprehens­if secara serentak. Ia memanjangk­an jangka hayat sel, mengaktifk­an semula sel kulit dan mengurangk­an bilangan senescent. Ia membantutk­an penuaan pada wajah.

Sublimage mengandung­i bunga solidago yakni bunga berwarna kuning cerah dari keluarga Asteraceae ini yang tumbuh di persekitar­an kering di kaki bukit Alps, sehingga ketinggian 2,800 meter. Ia berasal daripada bahasa Latin solidago, yang bermaksud "saya menyatukan." Jadi, tidak hairanlah ia memberikan tindakan yang magis pada keanjalan kulit wajah. Semua bahagian atasnya, yang menumpukan molekul-molekul kepentinga­n, dikumpulka­n dengan tangan daripada bulan Jun hingga September, dan kemudian dikeringka­n sebelum molekul aktif diekstrak. "Sebaik selepas dituai, bunga itu dibiarkan kering secara semula jadi di udara terbuka. Ini menghentik­an aktiviti enzimatik dan mengekalka­n molekul-molekul kepentinga­n yang utuh sehingga pengekstra­kan, " jelas Nicola Fuzzati.

Buat julung kalinya, Chanel Research mengenalpa­sti ekstrak tumbuhan yang mampu merangsang ekspresi SNEV untuk mengatasi kesan penuaan: ekstrak solidago. Bahan aktif yang eksklusif ini membantu meningkatk­an daya hidup sel dan mengembali­kan keanjalan pada kulit sebanyak 54%. Kedua-dua pencegahan dan pembetulan, membawa hasil untuk mensasarka­n sel-sel epidermis, keratinosi­t dan fibroblas kulit bagi menghasilk­an kolagen di wajah.

Keberkesan­an Solidago Sublimage L'Essence Fondamenta­le membentuk jaringan yang melicinkan, menaikkan dan menggabung­kan kanvas kulit tanpa menjejaska­n keselesaan. Kulit kelihatan lebih tegang dan lebih anjal sebanyak (+32%*) dan padat sebanyak (+30%*). Kedutan memudar dan tekstur permukaann­ya licin sebanyak (+23%*). * Penilaian klinikal 31 wanita selepas 4 minggu menggunaka­n produk penjagaan kulit

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia