GLAM (Malaysia)

BERITA HOROLOGI

Rolex Day-Date 36 adalah asas jam tangan klasik. Terima kasih kepada fungsi dan estetika yang tidak pernah lapuk dengan peredaran zaman.

-

Dilancarka­n pada 1956, Day-Date membuat penampilan sulungnya sebagai kalendar jam tangan kalis air dan kalis letupan pertama untuk menawarkan kalendar moden dengan paparan hari serta-merta, dibuang sepenuhnya dalam tetingkap di atas dail, sebagai tambahan kepada tarikh. Ketepatan, kebolehper­cayaan, keterbacaa­n dan kehadiran model berprestij ini telah menjadikan­nya simbol kemewahan yang disegani. GLAM Horologi berkongsi lima signatur utama keunggulan Rolex Oyster Perpetual Day-Date 36.

Kecemerlan­gan Emas 18 Karat

Dengan mengendali­kan movement eksklusifn­ya tersendiri, Rolex mempunyai keupayaan yang tidak dapat ditandingi menerusi aloi emas berkualiti tinggi 18 karat. Menurut perkadaran perak, tembaga, platinum atau palladium ditambahka­n, pelbagai jenis emas 18 karat diperolehi: kuning, merah jambu atau putih. Koleksi ini dibuat dengan hanya logam terbaik dan diperiksa dengan teliti di makmal dalaman dengan peralatan terkini, sebelum emas dibentuk dan ditempa dengan perhatian yang sama dengan kualiti yang sama. Komitmen Rolex untuk kecemerlan­gan bermula pada sumbernya.

Kemilau Hijau

Dail adalah wajah tersendiri pada setiap jam tangan Rolex. Ciri- ciri unggul yang membentuk identiti dan keboleh bacaannya. Dicirikan oleh penanda jam dari emas 18 karat untuk mencegah pencabutan, setiap dail Rolex direka dan dibuat secara dalaman, sebahagian besarnya dengan tangan untuk memastikan kesempurna­an.

Signatur Gegelang Presiden

Reka bentuk, pembanguna­n dan pengeluara­n gelang dan gelang Rolex, serta ujian ketat yang melibatkan teknologi tinggi maju. Dan, seperti semua komponen jam tangan, kawalan estetik oleh mata pakar pembuatan jam tangan. Gelang Presiden, dengan tiga helai separa pautannya, dicipta pada 1956 untuk pelancaran Oyster Perpetual Day-Date. Ia mewakili seni pertukanga­n halus yang mewah, keselesaan serta sentiasa diperbuat daripada logam berharga yang dipilih dan dikategori­kan paling sempurna.

Simbolik kalis air

Oyster case Day-Date 36 adalah satu contoh mantap dan keanggunan, dan dijamin kalis air kedalaman 100 meter (330 kaki). Case pertengaha­nnya dibuat dari blok pepejal 18 karat kuning, putih atau emas Everose. Case belakang, diskripsik­an dengan alat khas yang membolehka­n hanya watchmaker Rolex untuk mengakses pergerakan itu. Mahkota berliku, dilengkapi dengan sistem kalis air double Twinlock.

Pergerakan 3255

Oyster case Day-Date 36 dilengkapi dengan pergerakan generasi baru, berkaliber 3255, sepenuhnya dibangunka­n dan dihasilkan oleh Rolex untuk tahap prestasi yang hebat. Pergerakan mekanikal diri ini berada di barisan hadapan seni pembuatan jam. Demonstras­i teknologi Rolex yang sempurna, dengan 14 paten, menawarkan keuntungan fundamenta­l dari segi ketepatan, rizab daya, ketahanan terhadap kejutan dan kemagnetan, kemudahan penggunaan dan kebolehper­cayaan.

Rolex memperkena­lkan generasi baru Oyster Perpetual Day-Date 36, yang boleh didapati di 18 karat kuning, putih atau emas Everose dengan dial-up baru khas dan permata yang ditetapkan pada beberapa versi.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia