GLAM (Malaysia)

VOYAGE LOCAL

- teks MUZAMMIN MUZLAN

Dari keindahan persisiran pantai hingga hutan hujan tropika yang unik, GLAM membariska­n lima destinasi Cuti- Cuti Malaysia untuk percutian yang elegan nan eksklusif.

1. PANGKOR LAUT RESORT, PERAK

Lokasi peranginan ini memberikan definisi yang tersendiri pada frasa ‘ syurga dunia’. Dibangunka­n di atas pulau persendiri­an, Pangkor Laut Resort pernah menjadi destinasi kegemaran legenda opera dunia, Lucioano Pavarotti. Pengunjung boleh menikmati kemewahan percutian persis legenda itu di Pavarotti Suite, atau penginapan signature Sea Villa yang terapung di atas Selat Melaka.

2. THE DATAI LANGKAWI, KEDAH

Kesenian warisan tempatan menyuntik keunikan penuh magis pada seni reka penginapan dalam membiaskan hutan tropika yang sudah berusia lebih 10 juta tahun. The Datai Langkawi yang mempunyai 121 buah penginapan ini menjanjika­n ketenangan sarat kemewahan buat pengunjung, sambil menikmati keindahan pemandanga­n Laut Andaman dan Pulau Tarutao.

3. COVE 55, SARAWAK

Berlatarka­n keagungan Gunung Santubong, Coves 55 menggabung­kan elemen tribal bersama sentuhan kontempora­ri serba mewah. Aslinya dibina sebagai rumah penginapan buat sebuah keluarga Iban, dan kini ia dihembuska­n segar sebagai destinasi penginapan yang dengan menawarkan 13 buah bilik, dua buah suite dan sebuah vila. Destinasi liburan baharu yang pasti menjanjika­n ketenangan dengan sentuhan etnik budaya lokal.

4. ONE& ONLY DESARU COAST, JOHOR

Membuka pintu pada September tahun lalu, One& Only Desaru Coast bagaikan mutiara baharu yang dibina di atas keindahan pantai nan memutih dengan keluasan 128 hektar. Terokai penginapan Villa One yang menjanjika­n privasi dalam kemewahan tersndiri, sambil menikmati keunikan seni gastronomi dalam kombinasi eksotik antara citarasa tempatan dan Mediterran­ean di Ambara.

5. HOTEL SHANGRI- LA, KUALA LUMPUR

Berlibur di tengah- tengah pusat bandar Kuala Lumpur turut sama mampu menjanjika­n ketenangan dalam kemodenan dan kepesatan kota raya. Hotel Shangri- La adalah destinasi yang sempurna buat penjelajah kota yang mahukan segalanya. Dari ketenangan kolam renang serta taman tropikal, hingga barisan kemudahan yang terbaik untuk menerokai hutan konkrit yang cukup mengujakan.

 ??  ??
 ??  ?? 5
5
 ??  ?? 4
4
 ??  ?? 3
3
 ??  ?? 2
2

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia