GLAM (Malaysia)

JEMPUTAN GLAM

-

FENDI SANI Fendi Sani bermula sebagai pembantu di salah sebuah salon rambut dan pada 1985 dia bersama sahabat lain membuka salon kecantikan bernama Portfolio di Penang. Lima tahun kemudianya, Fendi mengambil keputusan hijrah ke Kuala Lumpur dan bermulalah kariernya sebagai juru dandan dan konsultan solekan. Jemarinya sudah merias Ratu Universe seperti Pia Wutzbach, Riyo Mori dan Paulina Vega.

NAWWAR SHUKRIAH ALI Lebih senang dengan panggilan nama Bono Stellar, pengkarya asal Kuala Terengganu ini bijak dalam penghasila­n kar ya dengan menggunaka­n filem iridesen dan gelas plexi. Melancarka­n Make It Happen sebagai medium untuk mendidik masyarakat pentingnya proses kreativiti. Antara pameran seninya pernah dipertonto­nkan buat Urbanscape­s 2018 bertajuk Arus.

SYED FAIZAL Semuanya bermula akan cintanya pada majalah fesyen, lalu membuatkan Syed Faizal menyalurka­n minat itu pada dunia kecantikan atau lebuh khusus bidang solekan. Sejak berkecimpu­ng di area kecantikan, Syed Faizal sudah berkolabor­asi dengan jenama global seperti Louis Vuitton dan Dior. pada 2016, Syed Faizal Beauty terlancar dan kini terus berkembang dengan debut pekakas alat solek dibawah koleksi Alat.

ZUHAIRIE SAHROM A Timepiece Connoisseu­r, a Plantaholi­c dan pencinta haiwan dan alam semula jadi. Lebih senang dengan panggilan Harr y dikalangan ahli media, mempunyai enam tahun pengalaman dalam penulisan gaya hidup. Sering mempunyai banyak yang hendak dihujahkan serta expressing strong opinios. Rambut menjadi refleksi identitiny­a. Penulis berbintang Sagitarius dan lahir pada Tahun Naga menjadikan dia seorang dreamer.

NATASHA NOOR Pertama kali bertemunya di audisi GLAM Next Face musim pertama dan sudah menyangka dia ini punya karakter yang sesuatu. Sebulat suara terus GLAM sanjung jadikan dia pemenang utama cycle 1 GLAM Next Face. Terus wajahnya menjadi buruan label lokal, menghiasi kempen fesyen dan melewati pentas peragaan Kuala Lumpur Fashion Week. Kini dia bernaung di bawah agensi THE MODELS LAB Kuala Lumpur.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia