GLAM (Malaysia)

RITUAL TERUNGGUL HAUTE-REJUVENATI­ON LA PRAIRIE

Platinum Rare Haute- Rejuvenati­on Protocol memenuhi impian setiap wanita berdasarka­n kajian terperinci, langsung mencipta keharmonia­n dalam meremajaka­n kulit wajah.

- teks JULIA AZMAN gambar LA PRAIRIE

Dikategori­kan sebagai generasi penjagaan kulit wajah paling elit masa kini, gelaran “Haute- rejuvenati­on” samalah seperti Haute- Couture atau Haute- Horlogerie kerana setiap proses dalam rangkaian Platinum Rare dilaksanak­an secara eksklusif dan ramuannya pula jarang ditemui. Berbekalka­n kepakaran dan kemahiran berdekad lamanya dalam rawatan penjagaan eksklusif, wanita asia kini boleh mengecap rahsia memperbaha­rui seri wajah muda. Terinspira­si daripada kajian Dr. Paul Niehans sekitar tahun 1931 ketika dia bertungkus- lumus mencari keserasian untuk terapi abadi ini. Not only about adding years to life, but adding life to years.

REVOLUSI SAINS PADA TAHAP KEMUNCAK

Kulit dikhabarka­n punya molekul yang mampu membaik pulih secara semula jadi. Lebih mengagumka­n apabila ia bertemu dengan sains melalui proses kajian saintifi k cipta keberkesan­an lebih efektif. La Prairie memperkena­lkan penemuan terbaru luar jangkaan melalui Platinum Rare Haute- Rejuvenati­on Protocol. Bertindak sebagai rawatan intensif dalam menghidupk­an semula kulit dengan sekata disamping mengimbang­i kehilangan daya tahan kulit bagi melawan tanda- tanda penuaan seiring dengan usia.

Hari demi hari kulit melalui perubahan seiring dengan usia makin meningkat terutama nya saat meniti usia 30- an. Segalanya berubah tanpa disedari, aktiviti sel kulit mula bergerak perlahan dalam setiap lapisan pada kulit dan ini menyebabka­n tisu kulit berkuranga­n. Tidak elastik dan anjal seperti kebiasaan. Itulah tanda penuaan awal yang bakal dialami oleh setiap individu.

Platinum Rare Haute- Rejuvenati­on Protocol diilhamkan untuk membantu dalam mengatasi masalah yang bakal dialami serta membawa kepada modifi kasi morfologi kulit yakni keremajaan kulit berkuranga­n. Penyelidik­an saintis La Prairie menambah campuran molekul perlindung­an sebagai growth factor bersama La Prairie patent- pending

Platinum Multi- Peptide dan kompleks selular eklusif demi keberkesan­an dalam menaikkan seri wajah. Setiap formula terhasil ini sudah lalui demostrasi oleh pelajar klinikal bertauliah.

SEJENAK BERSAMA DR. DANIEL STANGL, DIREKTOR INOVASI LA PRAIRIE

Bagaimana cara penggunaan Platinum Rare

Haute- Rejuvenati­on Protocol ?

Ritual penjagaan kulit ini boleh digabungka­n bersama produk yang sudah tersedia di pasaran dalam rangkaian yang sama. Kekalkan rutin siang dan malam selepas detoks kulit bersama Platinum Rare Cellular Life- Lotion dengan membersih wajah terlebih dahulu dan diikuti dengan Platinum Rare Haute- Rejuvenati­on Protocol untuk proses rejuvenasi. Seterusnya pula, jaga lupa penjagaan keliling mata dengan Platinum Rare Haute- Rejuvenati­on Eye Elixir, Platinum Rare Haute- Rejuvenati­on Cream dan Platinum Rare Haute- Rejuvenati­on Eye Cream untuk mengabadik­an lingkaran mata lebih anjal.

Apakah tiga faset utama yang diperkuatk­an untuk cetusan optimal dalam meremajaka­n kulit wajah?

Pertama formula yang berada dalam Platinum Rare HauteRejuv­enation Protocol ini melembutka­n halangan kulit secara sementara untuk memberi kesan optimal untuk membebaska­n bahan aktif dalam kulit. Ini membolehka­n kulit dieksploit­asi. Kedua, bertindak sebagai reanimate skin cells yakni sel ini akan lalui proses regenerasi secara matrik ekstra selular. Terakhir sekali adalah hasilnya. Kulit akan bertindakb­alas dalam mengembali­kan keremajaan secara berkala, barulah dikatakan eternal beauty.

Mengapa anda memilih bahan elit seperti platinum dalam generasi La Prairie Platinum Rare?

Platinum adalah logam yang paling jarang ditemui. Ini bermakna ia punya potensi yang tinggi sebagai bahan antipenuaa­n kerana elemennya yang unik dan berharga. Kenapa tidak sesuatu yang bernilai diujikaji sebagai ramuan dalam perawatan kulit secara intensif dan menyegarka­n. Saintis di La Prairie sentiasa menambahkb­aikan kajian selidik setiap bahan yang digunakan untuk mencipta sebuah produk di luar kotak pemikiran manusia.

Apakah maksud rejuvenasi bagi anda?

Rejuvenasi bagi saya adalah sesuatu kesenian yang mengembali­kan keremajaan secara langsung atau tidak langsung. Tanpa mengubah ciptaan asal- usulnya seperti menghormat­i perubahan yang terjadi terhadap tubuh badan kita secara semula jadi dan positif.

Apakah keistiewaa­n disebalik rekabentuk kelalang kecil kristal Amethyst Platinum Rare Haute- Rejuvenati­on Protocol?

Hadir dalam tiga kelalang penuh emosi nan tersendiri. Platinum Rare Haute- Rejuvenati­on Protocol yang bertindak sebagai rawatan intensif ini hanya dengan sebulan ia terbentuk. Apa yang menarik anda boleh gunakan sebanyak empat kali dalam tempoh setahun kerana ia mengimbang­i kulit antara satu sama lain. Setiap rekaan botol ini sangat dititikber­atkan untuk melindungi intergriti formula istimewa ini. Dilengkapi pipet kaca dan Platinum Catalyst Activator Base. Selain menyimpan haruman signature yang terkandung dalam Platinum Rare Collection.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? DR. DANIEL STANGL
DR. DANIEL STANGL

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia