GLAM (Malaysia)

SERENITY BLUE

Tema ‘ something blue’ menjadi pilihan Nabilah Fatimah dan Rashdan Alan Manan dalam meraikan ikatan cinta yang sudah terjalin sejak lapan tahun lalu.

- teks MUZAMMIN MUZLAN

SSejak kecil lagi, dia suka menonton fi lem dan selalunya setiap fi lem itu akan mempunyai ‘ something blue, something new and something old’. ‘ Something new’ adalah sepasang sepatu Amina Muaddi yang dihadiahka­n oleh adiknya, ‘ something old’ pula merupakan sepasang anting- anting yang diberikan oleh suaminya dua tahun lalu. Lantas, tema ‘ something blue’ menjadi pilihan ideal untuk majlis pernikahan dalam meraikan ikatan cinta antara Nabilah Fatimah dan Rashdan Alan Manan yang sudah terjalin sejak lapan tahun lalu.

The St. Regis Kuala Lumpur menjadi latar kepada majlis pernikahan yang dihadiri oleh 50 ahli keluarga terdekat ini. Untuk momen istimewa kali ini, Nabilah memilih sentuhan Syed Faizal Syed Noh untuk menata rias wajahnya. Ckay Liow pula dipilih untuk mendandan rambut untuk ketiga- tiga majlis pernikahan dan resepsi. Menurutnya, mereka berdua adalah inspirasi di sebalik gaya solekan dan dandananny­a. Busana nikah impiannya pula menceduk inspirasi daripada rekaan Paolo Sebastian yang disimpanny­a sejak tiga tahun lalu, dan dihasilkan oleh Teh Firdaus. Tidak dapat dilupakan, seni dekorasi majlis pernikahan yang dihasilkan sepenuhnya oleh The Calla.

Menurut Nabilah, dia sangat bersyukur dengan setiap yang berlaku sepanjang majlis pernikahan­nya. Semua yang dia sayangi dan juga menyayangi­nya hadir untuk meraikan bersama. Tetapi momen bersama kedua adiknya, Amirul dan Nabihah pada malam sebelum majlis pernikahan adalah yang paling bermakna. Mereka menghabisk­an masa bersama di suite pengantin, dan bersiap bersama keesokan harinya. Bilang mereka,

“I know it’s your wedding, it is also ours too”.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia