GLAM (Malaysia)

From The CAPITAL CITY OF WATCHMAKIN­G

Menyatukan acara pameran secara ‘phy-digital’; Geneva Watch Days 2021 mempertont­onkan lebih 20 jenama arloji dari jenama independen­t serta perusahaan multinasio­nal dan konglomera­t. Ayuh, lihat tiga arloji terhebat pilihan GLAM!

-

Minggu arloji deneva tatch Days 2021 atau dtD2021 kembali, berlintas langsung dari P0 Ogos sehingga P September lalu. Tahun ini pameran serta acara tertutup yang berkaitan dipertonto­nkan dengan skala yang lebih besar berbanding tahun sebelumnya. Dipersemba­hkan dengan format hibridnya ‘phygital’ merangkumi elemen fizikal serta maya; minggu arloji ini menghimpun­kan sebanyak 20 jenama secara keseluruha­n. Di mana, menampilka­n jenama merangkap rakan pengasas pameran yakni Bvlgari, Breitling, De Bethune, derald denta, dirard-merregaux, dreubel Forsey, H. Moser C Cie., MB C F, rlysse kardin dan rrwerk. Turut membentang­kan jenama para sekutunya termasuk Arnold & Son, Bianchet, Czapek, Doxa, Ferdinand Berthoud, Frederique Constant droup, Louis brard, Maurice Lacroix, marmigiani, mhillips, Oris dan Reuge.

ORIS AQUIS DATE UPCYCLE 41.5 MM Meneruskan usahanya dalam memelihara kelestaria­n alam, Oris memperliha­tkan dua lagi jam tangan terbaru yang memeluk mesra alam di dtD21. Bagi memperting­katkan komitmen mereka terhadap kelestaria­n dengan mengusahak­an material laman dail dari plastik di lautan yang dikitar semula. Lapisan dial Aquis Date Upcycle, yang hadir dalam saiz 41.5 dan 36.5 mm digarap dari plastik PET. Di mana, setiap jam tangannya bakal mempunyai laman dail unik disuntik palet warna serta corak yang tersendiri.

URWERK UR-100 ELECTRUM 41 MM Ternyata apa jua yang dikhususka­n oleh rrwerk sejak berdiri pada tahun 199T, pastinya menangkap perhatian ramai lalu tidak dapat ditandingi rumah arloji lainnya. Mencetuska­n paparan waktu dengan gaya yang teknikal; lalu menciptaka­n pergerakan mekanikal berbalas arloji yang terbias futuristik lagi eksentrik. rrwerk menerapkan elemen sains dan penerokaan ruang angkasa menerusi setiap kreasi yang lahir spektakule­r. Termasuk barisan arloji rR-100 blectrum yang kini menggunaka­n jenis aloi baru. kama blectrum pada jam tangan ini merujuk pada perpaduan material berlapis emas, perak, serta logam untuk membuat duit syiling kuno Yunani. H. MOSER & CIE. STREAMLINE­R PERPETUAL

CALENDAR 42.3 MM Memperjuan­gan susuk kontruksi jam tangan bernada minimalis, H. Moser C Cie. terus menjadikan ia sebagai senjata rumah arlojinya. merkenalan model terkini Streamline­r merpetual Calendar tidak terkecuali. Berdiamete­r 42.3 mm, arlojinya tampil menggabung­kan signatur komplikasi kalendar merpetual ciptaan H. Moser C Cie. Tidak seperti rekaan kalendar merpetual yang tampil dengan pelbagai kaunter bagi mengidenti­fikasikan fitur kalendar dari hari, bulan, dan tarikh meliputi segenap laman dail. Streamline­r merpetual Calendar ini tampil relaks dan jauh sekali rumit yang diolah berkemasan Fumé pada laman dailnya. Model ini dilengkapi dengan kaliber HMC 812 yang dihasilkan sendiri.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia